cielo claro
  • Màx: 18°
  • Mín: 16°
14°

Salvem Portocolom s’oposa al projecte d’un nou varador i aparcament a la Bassa Nova

Salvem Portocolom s’oposa al projecte d’un nou varador i aparcament a la Bassa Nova.

Salvem Portocolom

PortsIB ha tret a exposició pública el projecte de varador i aparcament a la Bassa Nova de Portocolom, concretament davant la plaça del Corso, vora la desembocadura del torrent que amb la torrentada del 89 va causar la mort de tres persones a l’altra banda de la plaça. El projecte ocupa la esplanada guanyada a la mar l'any 2005 amb les basses de decantació dels llots procedents del dragat del port, que s’havien de retirar en acabar el dragat.

El projecte consta de:

-Un gran aparcament per cotxes i remolcs, que ocuparà pràcticament els 4000 metres quadrats de la esplanada, amb paviment de rajoles de plàstic de alta densitat, vials i dues rodones.

-Una gran rampa de més de 9 metres de ample per 14 de llarg (uns 124 metres quadrats), que permetrà, previ pagament, la varada simultània de dues embarcacions.

-Un edifici (cantina, banys, magatzem) de 36 metres quadrats, envoltat per una porxada de obra de uns 80 metres quadrats.

-Una ampla voravia de 4 metres d’amplada paral·lela al carrer.

-Una escullera per protegir de l’erosió.

-Punts de llum i aigua, barreres a la entrada, càmeres, fanals...

-I una filera d’arbres a vorera de mar

Des de la plataforma Salvem Portocolom han considerat aquest projecte «com un pas més a la ocupació i urbanització del litoral i la pèrdua d’espais públics. Aquests terrenys eren part del mirall d’aigua de Sa Bassa Nova i lo lògic seria que tornès al seu estat natural. Són a l’antic llar del torrent, una zona potencialment inundable».

L’entitat està d’acord amb Ports en tancar el varador de Sa Capella, element patrimonial que ha de menester restaurar, i alliberar de la pressió dels cotxes amb remolc la part vella, que ja està prou saturada. «Veiem amb bons ulls que Ports faci una rampa per petites embarcacions al Corso. (Rampa que en principi es va dir que havia de ser de franc). Però veiem sobre dimensionat un projecte que contempla una rampa de gairebé 9 metres de ample i 60 places de aparcament. Al contrari de a la part vella al Corso els carrers són amples i enguany l'Ajuntament ha habilitat noves places de aparcament a segona línia, algunes de les quals poden ser adaptades per remolcs».

La proposta de la Plataforma és, a parer seu, « molt més senzilla i barata i molt menys impactant»:

Una rampa de 4,5 metres de amplada (la meitat que al projecte), suficient per varar les barques de una en una, amb un vial per entrada i sortida, sense aparcament Un passeig de dos metres de amplada (la meitat que al projecte) per vianants Retirar el llot tornant a la mar l’espai ocupat i sembrar tamarells i pins. «No volem un altre aparcament a vorera de mar!», ha sentenciat l’entitat.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris