nubes dispersas
  • Màx: 14°
  • Mín: 10°
12°

«Desdoblament? No en el nostre nom», manifest contra el desdoblament Llucmajor-Campos

Aquest dilluns, diversos càrrecs electes i orgànics, persones inscrites, votants i simpatitzants de Podem Illes Balears han volgut sumar-se al manifest 'Desdoblament? No en el nostre nom' en contra del projecte de la carretera Llucmajor-Campos, al qual el Consell Insular de Mallorca va donar la seva aprovació el passat dijous 6 de juliol.

Margalida Quetglas, senadora per Mallorca i membre de la direcció estatal i Mateu Vic, Secretari d'Acció Institucional de Podem han volgut deixar clar que l'aprovació d'aquest projecte «és una notícia trista per a totes aquelles persones i organitzacions que creiem en un nou model territorial i de mobilitat més respectuós amb el territori i el planeta».

Així més d'un centenar de càrrecs públics, interns i simpatitzants del partit fan autocrítica en aquest període cap a la segona Assemblea Ciutadana de Podem Illes Balears amb una de les decisions de Podem que més tristesa i dolor ha provocat als votants i simpatitzants. Mateu Vic, Secretari d'Acció Institucional ha volgut recalcar que és ara en aquest previ a l'assemblea ciutadana és quan s'ha de revisar allò que ha estat positiu per la ciutadania i també les errades i les decisions polèmiques. «El projecte Llucmajor-Campos implica reprendre un projecte polèmic que fa quinze anys va generar una important oposició i mobilització social - aquest projecte ja fou motiu d'una intensa campanya de mobilització social i política que va aconseguir l'aturada del projecte el 1999, amb prop de 25.000 al·legacions. A més el traçat proposat continua implicant greus impactes i un elevat consum de territori».

«Aquest projecte implicarà una via de dues calçades separades per una mitjana, amb dos carrils cadascuna i sense accés a les finques i camins veïns ni encreuaments a nivell, més dues vies de servei, una a cada costat, allò que en llenguatge col·loquial se sol entendre per autopista. Nou mil metres d'asfalt entre dos pobles costaners separats per nou quilòmetres, que costaran més de 43 milions d'euros a les arques públiques. De fet aquesta nova macroinfraestructura és considerada pels moviments ecologistes com un nou tram d'autopista», han explicat en un comunicat.

«Entenem que amb aquest projecte es continua donant resposta a una manera d'entendre la mobilitat a Mallorca que continua sacrificant territori per a infraestructures pensades per donar resposta al parc de vehicles (privats i de lloguer) que envaeixen les carreteres de Mallorca, especialment els mesos d'estiu».

Margalida Quetglas i Mateu Vic han volgut reafirmar el respecte als companys i companyes de Podem al Consell de Mallorca que varen interpretar que per obeir el mandat de la consulta sobre els acords de governabilitat era votar a favor del desdoblament. Però els signants del manifest consideren que els acords aprovats a la passada Assemblea són ambigus i contradictoris i que com va expressar tant el Consell Ciutadà de Podem Mallorca i de Podem Illes Balears calia fer una consulta específica per clarificar la postura de Podem davant un projecte que no està a l'altura «dels nostres principis de respecte del medi ambient i cura de la natura».

Aquest manifest assenyala que a Podem Illes Balears hi ha moltes persones que:

- Denunciem el redactat ambigu i contradictori dels acords de governabilitat de 2015 al Consell de Mallorca. Entenem que si l'esperit dels acords és el d'una mobilitat sostenible basada en un nou model viari i de transport, la seva interpretació no havia de conduir necessàriament a l'aprovació del desdoblament, ans al contrari

- Manifestant el nostre profund disgust i desacord tant per l'aprovació del desdoblament de la carretera Llucmajor-Campos com per la no habilitació d'una consulta ciutadana clara i concreta en el si de Podem que hagués evitat arribar a aquesta situació.

- Considerant que l'aprovació del desdoblament abans de la revisió del Pla de carreteres i l'elaboració del Pla de mobilitat suposa una actuació clarament contrària a l'esperit dels acords de governabilitat.

- I es comprometen a dur a terme totes aquelles accions legals que puguin aturar l'execució del projecte, així com donar suport i impulsar accions de pressió popular en el mateix sentit.

Entre els signants del manifest trobam Margalida Quetglas, senadora per Mallorca; diversos diputats de Podem Illes Balears com Laura Camargo, Balti Picornell o Carlos Saura; Cristina Gómez (consellera de Menorca), la majoria dels regidors de Palma com Aligi Molina, Aurora Jhardi o Eva Frade, regidors de Llucmajor, Santa Maria, Artà o Ciutadella, entre altres.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Alba, fa mes de 3 anys

Amb tots els respectes i amb tota la solidaritat del món pel teu dolor com a mare, no es pot culpar la carretera dels accidents perquè jo també som de la zona i la faig constantment. El problema són les imprudències del conductors (no sempre la víctima és el responsable, per desgràcia) i hi ha alternatives que no suposen un impacte ambiental tan alt com aquest projecte, que és una barbaritat. Augmentar el nombre de vehicles i la velocitat no és la solució. Fa dos anys que no hi ha hagut accidents perquè justament s'ha fet el contrari: limitar la velocitat i posar radar. No pots parlar en nom de tots els llucmajorers, felanitxers, campaners i santanyiners.

Valoració:0menosmas
Per Vergonya, fa mes de 3 anys

De la mateixa manera que qui ha de votar en el Referèndum del Sahara són els saharians (i no els marroquins), o en el de Catalunya els catalans (i no els espanyols), consider abusiu que gent de Menorca o Artà, Santa Maria i tants d'altres llocs, vulguin ficar cullera i signin un manifest que és una intromissió imperialista.

Qui, des del punt de vista ètic i democràtic, té dret a dir si el desdoblament és o no la millor solució, són els usuaris habituals de la carretera (aquests siguin d'on siguin) i els qui viuen DESPRÉS de Llucmajor cap a Campos, Felanitx i Santanyí, amb tot el ventall que es desplega (Colònia de Sant Jordi, Portocolom...). Som santanyinera, tenc 50 anys i el meu fillol va morir a la carretera que més accidents i morts genera de Mallorca. En nom de qui un partit polític s'oposa a la menys traumàtica de les solucions? Teniu consciència del valor de la vida? Les alternatives falses i utòpiques només provocaran més morts. Així i tot, ho acceptaria si la majoria dels habitats dels pobles afectats ho volen. En cap cas, que ho decideixin els que van per les carreteres d'Inca o Manacor! No parlem ja dels qui són de fora Mallorca!

Valoració:-4menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris