nubes rotas
  • Màx: 23°
  • Mín: 22°
23°

El tren de Llevant, un compromís per a properes legislatures

“Donam aquesta legislatura per perduda i apostam per la propera per enllestir el projecte del tren de Llevant”. Amb aquestes paraules explicà Pere Cortada, portaveu de la Plataforma pel Tren de Llevant, l'acord que se signaren ahir a Can Alcover el PSIB, MÉS, Esquerra Unida i la Unió de Partits Independents de les Illes.

Totes les formacions polítiques esmentades es varen comprometre a finalitzar les obres del projecte del tren Manacor- Cala Rajada, segons estableix el Pla Director Sectorial de Transports.

“S'està cedint a interessos particulars i poc es pot fer ara més enllà de confiar en un canvi de govern”, continuà Cortada, qui criticà que a l'estat s'estiguin gastant a hores d'ara 13.000 milions d'euros en inversions ferroviàries mentre que a Mallorca l'aposta va en direcció contraria, cap als cotxes.

“El PSIB està en contra de la decisió unilateral del Govern d'aturar el tren de Llevant, i al proper programa electoral proposarà la seva continuació”, digué per la seva part la socialista Francina Armengol.

“És una reivindicació de la comarca i del món ecologista, que ofereix una millora sostenible de la mobilitat dels ciutadans”, digué per la seva part Antoni Verger, de MÉS. “En temps de crisi s'han de donar alternatives”, afegí. “El corredor que vol fer el Partit Popular no serà verd, sinó de la mort del tren”, sentencià Manel Carmona, d'Esquerra Unida.

Quant als arguments del Partit Popular sobre que el tren de Llevant seria deficitari, Cortada assenyalà que “no han mostrat els números” que corroboren aquesta afirmació.

“El bus de Cala Rajada a Palma costa 11 euros, i aquest preu és absolutament dissuassius. A més, el darrer bus surt a les 17 hores, i això no dóna opcions als ciutadans”, afegí.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per josep, fa mes de 6 anys

Com sempre, els polítics de tots els partits fent les seves passes al marge dels tècnics. Les grans decisions en mans de gent poc preparada i que desconeix completament l'abast de les seves decisions. Hi ha moltes inversions més prioritàries per al tren a Mallorca. Moltes!

Valoración:1menosmas
Per plataforma antitren llevant, fa mes de 6 anys

es tren a mallorca no te futur ni en tendra mai, desgraciadament, o per sort,es una illa massa petita, mai sira rentable, ses politicas d avui en dia ja no es bassaran mes amb so crear gasto ,,si no mes be amb suprimirlo, sa darrera llei que ha sortit diu ben clar que si un tren no es rentable i es demostra no es podra negociar, per lo tant a capdepera i a calaratjada dubt molt que en sa vida nostra ho vegem ,,,senyors des tren de llevant que voleu un tren pq a sa peninsula tenen aves ,, com feis contas manteir aquest projecta,??,per quants d anys es podra mantenir ??? de moment un corredor verd vos pitja es talons ,,que sera!! que no sera!!?? ai ai ai ai es sentiment me mata!!

Valoración:0menosmas
Per Sol i terra, fa mes de 6 anys

I què passa amb les oposicions a SFM que aquests vàren anular, després d'haver fet l'exercici de català?

Valoración:1menosmas
Per Josep, fa mes de 6 anys

Idò, estic d'acord amb en Pep, amb es seu comentari de's partits polítics, però també crec què una bona xarxa de tren moguda per energia el·lectrica, hauria estat més social, rendable i ecol·logica, ses autovies com sa que'ns duu a Manacor, promou sa especulació inmobiliaria i sa desfeta medioambiental.

Valoración:0menosmas
Per Pep, fa mes de 6 anys

Quins dois! Els partits que foren incapaços de dur el tren a Artà en 4 anys governant a Madrid i a Balears quan hi havia més recursos que ara, diuen que quan governin ho faran. Soc d'esquerres i no em mereix cap credibilitat. A més, dubt molt que aquest gastòrum hagi de ser una prioritat.

Valoración:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris