algo de nubes
  • Màx: 21°
  • Mín: 14°
21°

Un any aturat

La Plataforma pel tren de Llevant exigeix el compliment del conveni ferroviari de la línia Manacor-Artà-Cala Rajada

23622

La Plataforma pel tren de Llevant no renuncia als seus principis i continua apostant per la construcció d'aquesta infraestructura.

Ja fa un any que les obres del tren de Llevant estan aturades. La Plataforma en defensa d'aquesta infraestructura, creada fa 14 anys, lamenta a dia d'avui la paralització, "sense tenir cap objectiu clar". Recorden que ja s'ha executat més del 50% de la feina, que "està sotmesa a un progressiu deteriorament que no fa més que tudar el que s'havia fet i que s'hagi de tornar a pagar per refer-ho".

Des de la plataforma ja no reivindiquen la posada en marxa d'una infraestructura, com l'any passat, perquè entenen que "hi ha prioritats". Això no obstant, no queden de mans plegades i demanen al Govern que exigeixi el compliment del conveni ferroviari de la línia Manacor-Artà-Cala Rajada. També sol·liciten la renegociació amb el Ministeri de Foment de l'addenda anual de les aportacions i, finalment, que s'estableixi un calendari real per a la conclusió de la línia fins a Artà i la continuació fins a Cala Rajada.

El 31 d'octubre de 2011 el Govern comunicà a les empreses constructores la paralització de les obres pel termini d'un any. Des de la Plataforma critiquen que al llarg d'aquest any "el conseller Biel Company ha fet desafortunades declaracions en què deia que tenien 5 o 6 projectes damunt la taula per realitzar en aquest traçat.

En altres declaracions, desacreditava la feina feta, la inutilitat de la infraestructura i, sobretot, una contínua cerimònia de la confusió amb dades falses sobre el cost del tren". Així mateix, lamenten les reunions entre Govern i batles de la comarca; entre batles de la comarca i Ministeri de Foment; entre Govern i Ministeri de Foment sense cap solució.

Vergonya

Per la Plataforma, és una "vergonya" que el 2012 el Ministeri de Foment "destini a les Balears 7 dels 6.043 milions dedicats al transport ferroviari a tot l'Estat (PEIT)". Segons el seu parer, el més greu és que "el Govern no sàpiga què fer en aquesta qüestió i demostri un autisme patològic amb la més gran i imaginable incompetència política". En aquest sentit, critiquen que l'Executiu "renunciï a una infraestructura finançada des del Ministeri de Foment".

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Ciutada, fa mes de 8 anys

Si inca i manacor funcionassin com el que haurien de ser, capitals de comarca, no faria falta baixar a ciutat per rer qualsevol cosa. I aleshores tenir un mitja de transport que t,acostas a sa teva capital comarcal seria comode i agil. Esta clar que no seria rentable. Pero quantes carreteres coneixeu que siguin rentables???. Es un error de plantejament i de no entendre que, de vegades, fa falta una mica de seny. Com es metro de palma. Ja que esta fet, allarguin sa linea al manco fins son espases, no es rentabilitzara economicament, pero si seera molt mes util i i rendible socialment.

Valoració:0menosmas
Per Joan Miró Font, fa mes de 8 anys

Aquesta línia, Pere Servera, es pot complementar amb una altra Manacor-Palma que no allargui tant es camí. S'ha de tenir en compte s'orografia, especialment sa que hi ha fins Artà, que és bastant montuosa

Valoració:0menosmas
Per Pere Servera, fa mes de 8 anys

De vergonya és que es pressupost destinat a ses Illes per foment sigui ridícul.

De vergonya també seria que, en cas de rebre lo que mos toca (hem de reclamar!), mos ho gastéssim en una infraestructura amb una inutilitat manifestament insuperable. Supòs que tota aquesta gent que defensa es tren de llevant mai s'hi ha posat a pensar en qui l'utilitzaria i si seria mínimament rentable.

Som de Son Servera i vos puc assegurar que des de Manacor ja me fa peresa agafar-lo per arribar a Ciutat per lo molt que tarda. Imaginau es temps que podem estar si des de devora ca nostra s'ha d'aturar a ses imprescindibles aturades de Son Carrió i Sant Llorenç entre moltes altres? Dues hores no les mos lleva ningú, és ridícul, i es preus actuals són una exageració.

Si rebem aquests doblers que els usin per tornar a posar un preu raonable a nes trens que estan en marxa... 3€ per un viatge d'anada i tornada de s'UIB a Plaça d'Espanya?! Barbaritats diàries per fer petits recorreguts fins a Palma?! Que arreglin això: davallar preus i millorar serveis és lo que fa falta!

No hem invertir en una altra infraestructura que no podrem mantenir, que no serà útil i que, a més, qui la vulgui utilitzar no tendrà pressupost per fer-ho dos dies seguits.

Valoració:3menosmas
Per Pep, fa mes de 8 anys

Tenim un Govern de TBO

Valoració:3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris