El ple ordinari d'anit a l'Ajuntament de Campanet serví perquè, a la fi, el PSM pogués explicar al poble el seu posicionament sobre la decisió del batle, Joan Amengual (PSOE), d'expulsar-los de l'equip de govern municipal de manera unilateral el 30 de novembre passat. El portaveu nacionalista, Francesc Morell, en el torn de precs i preguntes, llegí un manifest en el qual titllà de "caciquil, injusta i barroera" la decisió d'Amengual.
Davant una sala de plens plena de gom a gom, Morell qüestionà la seva expulsió de l'equip de govern i va rebatre les diferents explicacions que ha donat des de llavors Amengual. "És mentida que no comunicàssim les nostres decisions", digué el portaveu del PSM, qui recordà que la seva formació des de sempre ha estat oberta a governar amb els socialistes a Campanet. "Nosaltres hem votat un batle del PSOE en dues ocasions, vosaltres cap vegada ens heu votat", digué. A més, lamentà que en tot l'Estat espanyol "no hi ha cap govern tan precari i fràgil" com el de Campanet, per la qual cosa instà el PSOE a rectificar.
De fet, Morell lamentà que "la debilitat i impotència històrica del PSOE a Campanet es trasllada ara al Consistori" i recordà que els socialistes "no han pogut superar ser la tercera força municipal".
En qualsevol cas, Morell assegurà que la seva formació -la més votada- està disposada a continuar fent feina "per al bé del poble" i que el proper dia 15 de desembre duran a terme una convocatòria oberta en què rebran la gent del municipi al Casal de Cultura.
Al final de la intervenció, Morell rebé un calorós aplaudiment del públic, majoritàriament simpatitzant del PSM. Tanmateix, el batle, Joan Amengual, no va rebatre les paraules del nacionalista i es limità a respondre les preguntes de caràcter de tràmit i control que li formularen el PP i el PSM.
Tampoc el portaveu popular, Miquel Pons, no entrà a fons en el cessament del PSM de l'equip de govern, encara que expressà els seus dubtes sobre el govern en minoria del PSOE. "Ens pareix un poc així que vostè sigui batle amb tres regidors i que jo mateix, amb quatre edils, continuï menjant oposició", digué Pons. Amb tot, assegurà que està disposat a treballar per Campanet.
I continua el (lamentable) espectacle.