El dictador Francisco Franco ja no és fill adoptiu de Banyalbufar. El ple de l'Ajuntament de dilluns aprovà una moció en aquest sentit, la qual obtingué el suport de tots els grups municipals: Convergència per les Illes, que hi governa amb majoria, i PP i Esquerra, a l'oposició.
De fet, la proposta fou consensuada per tots els portaveus municipals, després de rebre a final d'estiu una carta de l'associació cultural Bany-al-Bahar. Segons explicà el president d'aquesta entitat, Francesc Albertí, alguns membres de l'associació que fan molta feina en la història local trobaren la informació que posava de manifest que Franco era fill adoptiu del poble. Per això, el col·lectiu demanà l'acta a l'Ajuntament. En aquest sentit, Albertí indicà que, segons els papers municipals, un ple duit a terme el desembre de 1936 declarà el dictador fill adoptiu de Banyalbufar.
75 anys
És curiós que des d'aleshores aquesta distinció hagi passat gairebé desapercebuda en el terme, però la tasca desenvolupada des de Bany-al-Bahar ha permès que, 75 anys després, fos retirada. "Ja fa temps que alguns membres ho estaven mirant i quan tinguérem tota la documentació ho donàrem a conèixer als grups municipals", indicà Albertí. En la mateixa missiva, l'associació va instar els set regidors de l'Ajuntament a retirar la distinció de fill adoptiu a Franco, coincidint amb el 75è aniversari des que li va ser concedida.
Tanmateix, a afectes legals, només el ple municipal tenia potestat per revocar la distinció. Per això, des de Bany-al-Bahar mostraren ahir satisfacció per la resolució del ple de dilluns, especialment perquè la iniciativa rebé el suport de tots els grups municipals. D'aquesta manera, Franco ha deixat de ser fill adoptiu de Banyabufar a instàncies de l'associació cultural Bany-al-Bahar i per consentiment de Convergència per les Illes, PP i Esquerra.
A sa notícia falta explicar una cosa molt important: ningú a banyalbufar sabia q en Franco fos fill il·lustre, sinó, ho hagués deixat de ser abans!!!