nubes
  • Màx: 15°
  • Mín: 10°
15°

“Els nostres productes són com bocins de Mallorca”

És important trobar el segment de mercat al qual t'has de dirigir”

122324

Magdalena Mayol.

Antoni Pol

Mallorca Verda ha generat un catàleg de productes originals, d'alta qualitat, que s'han consolidat en un segment de mercat que semblava difícil.

Què és Mallorca Verda?
És una associació que imparteix cursos de formació per a dones immigrants i que potencia la feina i la formació d'homes i dones majors de 45 anys. Per a això creàrem la cooperativa Diversificació Agrària de Mallorca, per donar feina a dones d'aquí. A la vegada, es tracta d'una marca que pot utilitzar qui compleixi les condicions de l'associació.

Què elabora la cooperativa?
Tenim bastants de productes: confitura -vull destacar la d'ametla-, una línia d'olis i vinagres, sals i alliolis. També feim un poc de mel. Tenim un obrador a Montuïri amb maquinària que ens permet elaborar tots els nostres productes.

Feis gaire confitura?
En treim d'11 o 12 castes. El que tenim a Mallorca són ametles i volem treure productes derivats de l'ametla. Com que produïm confitura, pensàrem que n'havíem de preparar una d'ametla. Ens hi posàrem i , amb l'ajut de Carme Rosselló de la UIB, a poc a poc ho aconseguírem. Necessitàrem dos anys de proves.

I allioli?
Igual. El feim sols amb all i oli. No desvirtuam gens el producte: no du ou. L'all és cru (normalment es fa amb alls cuits). El feim amb productes naturals i té un gust que no tenen altres alliolis. Vàrem conèixer la goma xantana, un estabilitzant natural, i ens ha ajudat a treure el nostre allioli. En tenim de fruites, picant i normal.

Quins olis comercialitzau?
Elaboram oli picant amb pebres coents, amb herbes aromàtiques i amb alls i llores. És un oli verge extra, se'n fa una maceració i després s'envasa.

També feis sal?
Sí, a partir de les dues salines de Mallorca. És una sal molt bona, per la riquesa d'oligoelements. En tota la Mediterrània és bona, la sal, però la d'aquí és especial. La combinam amb una sèrie de productes usats en la cuina tradicional de Mallorca.

Quina és la resposta del consumidor?
Molt bona quan ho han conegut. Els nostres productes van dirigits a uns consumidors concrets: venem un poquet de Mallorca perquè els visitants de l'Illa se l'enduguin a ca seva. Hi ha una bona resposta dels turistes, que s'enduen els productes com a souvenir. Fan el mateix que fa tothom en visitar un lloc.

Com es rep l'etiquetatge en català?
És curiós: comencen a témer-se que, en els productes de Mallorca, el fet que vagin etiquetats en català és un distintiu de qualitat. Això ens diferencia d'altra gent. Nosaltres coneixem les aromes i els sabors de la nostra cuina i ens serveix per fer elaboracions de qualitat. Molts de productes s'etiqueten en català i, si no és així, el consumidor dubta de l'autenticitat.

Us heu centrat en el mercat turístic?
És important trobar el segment de mercat al qual t'has de dirigir. És difícil, perquè ho tenim tot en contra, però disposam d'un enorme mercat a ca nostra. No exportam, perquè no podem abastar el que ens demanen aquí.

Com heu arribat a aquesta situació?
Hi hem arribat a poc a poc. Primer, ho enfocàvem com un simple aliment i la nostra idea era dur-ho a les botigues de poble i especialitzades. En realitat, però, molta gent d'aquí no compra aquests articles, perquè els pot preparar a ca seva. Quan ens en temérem, vàrem tenir la idea d'introduir-nos dins el mercat turístic. I el producte va passar a ser un producte de Mallorca, un souvenir amb molta demanda.

Com arribau a aquests visitants?
Hi ha circumstàncies que ens han ajudat. El canvi generacional a les botigues de records n'és una. Aquests establiments no s'havien obert als productes de qualitat de Mallorca, però ara s'hi observa un canvi. Hem trobat botigues interessades en els nostres productes arreu: a Peguera, a la Platja de Palma, la Colònia de Sant Jordi, Manacor, Cala Millor, Artà, Alcúdia, Sóller...

Ara, participau també de la iniciativa del Rebost de la serra de Tramuntana?
Sí, pensam que les dones han de valorar la seva feina, però la nostra visió és molt global i inclou tant homes com dones. De tota manera, hem de potenciar l'activitat de la dona en el medi rural i la seva manera de veure i fer les coses.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris