Tot i que la previsió del temps augurava alguns ruixats, un matí molt assolellat i fins i tot calorós afavorí una gran afluència de visitants a la IV Fira del gerret i la rajada, que es va iniciar ahir al moll del Port de Sóller i que finalitzarà avui horabaixa.
El conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Gabriel Company, va assistir a la inauguració en representació del Govern balear, juntament amb membres de la corporació municipal. L'Ajuntament va tenir la previsió d'habilitar com a aparcament el camp d'esports del Port de Sóller, que cap a les dues del migdia gairebé es va omplir de vehicles. Una dotzena de restaurants del municipi, a més d'altres empreses de productes agroalimentaris, confraries de pescadors i cooperativa, hi oferiren els seus productes elaborats amb aquests peixos i, per descomptat, no hi va faltar el típic i popular gerret escabetxat preparat per l'associació de la tercera edat del Port.
Encara que els preus de les tapes eren una mica superiors als d'altres edicions (a dos euros), totes les parades varen despatxar plats fins ben entrat el capvespre. Avui la fira continuarà a partir del migdia fins devers les quatre de l'horabaixa.
Suport als pescadors
La regidora d'Agricultura de Sóller, Andrea Pomar, va destacar que "enguany la fira ha recuperat l'espai mariner que li correspon -el moll- i s'ha realitzat malgrat les dificultats econòmiques, en una aposta clara pel sector pesquer tradicional". Per part seva, el conseller Company també va manifestar el "suport" de l'Executiu a "iniciatives com aquesta, que ens ajuden a comercialitzar millor els productes com el gerret, senzills però de gran qualitat".
El gerret i la rajada, a l'alça a Sóller
El moll del Port va acollir ahir la IV Fira dedicada a aquests dos peixos. Avui continua l'esdeveniment gastronòmic per promoure'n el consum

El tradicional gerret escabetxat no podia faltar a la cita i va ser un dels plats més despatxats.
COMENTARIS
De momento no hay comentarios.
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).