algo de nubes
  • Màx: 26°
  • Mín: 19°
23°

Les obres del tren fins a Artà estan a un any de concloure

El Govern anuncia que està previst que la via estigui llesta el mes de desembre; llavors en començarà l'electrificació i les diferents obres a la ciutat. Els 14 ponts construïts entre l'any 1916 i el 1921 han estat conservats i ara es rehabiliten les tres estacions de Son Carrió, Artà i Son Servera

Cada dia, centenars d'obrers continuen treballant perquè el retorn del tren a Artà i a tots els nuclis de la comarca del Llevant sigui una realitat. Amb l'arribada de les unitats del tren tram a Palma, els futurs usuaris en veuen més a prop la posada en marxa, tot i que una aproximació a les obres posa de manifest que no serà realitat fins d'aquí a un any.

El gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca, Bartomeu Gual, assenyala que, amb el ritme actual de feina, serà el primer semestre del 2012 quan el tren circuli entre Manacor i Artà. Segons Gual, "les obres tenen dos mesos de demora, per això creim que serà per novembre quan acabaran els treballs amb les vies; després faltarà l'electrificació de tot el tram i iniciar el que afecta la ciutat de Manacor".

En l'actualitat, a les tasques de més envergadura, com els moviments de terres, els falta un 20 o un 30% del total per quedar enllestides. Gual explica que "ara estam donant prioritat a aquests moviments per evitar les molèsties durant la temporada turística, per això volem que aquests treballs estiguin finalitzats a l'abril".

Recuperació

En aquest moments, es fa feina en la recuperació dels edificis de les antigues estacions de Son Carrió, Son Servera i Artà, ja que la de Sant Llorenç s'ha conclosa, inaugurada i espera el tren des de 2009. La passa següent serà la construcció de tota l'obra de fàbrica nova, que afecta 28 quilòmetres de via, suposa la creació de 46 camins de reposició per evitar passos a nivell, set nous passos inferiors i dos de superiors, a més de la realització d'onze obres de drenatge transversal. Aquestes són algunes de les noves infraestructures que s'uneixen a les tasques de rehabilitació i de protecció patrimonial d'antics elements, com per exemple la rehabilitació de 14 ponts construïts entre 1916 i 1921. Així mateix, s'ha mantingut un compromís amb l'entorn, perquè les mesures per minimitzar l'impacte ambiental han estat rigoroses.

Seguretat

Per SFM, la seguretat és essencial, per això es realitzen treballs d'eixamplament del túnel de la Cova a Sant Llorenç i el de Son Sureda a Son Servera. A més, s'elimina el fals túnel de 22 metres de la finca de Torrenova i se substitueix per un pas superior de cinc metres entre ambdós costats de la finca. La línia disposarà de dos túnels en tot el recorregut.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris