cielo claro
  • Màx: 25°
  • Mín: 15°
15°

Pla estratègic per fer de la badia d'Alcúdia un referent

La iniciativa preveu una inversió de 4,5 milions d'euros per especialitzar i desestacionalitzar les platges d'Alcúdia, Muro i Can Picafort

De la utopia a la realitat. La col·laboració entre administracions de diferent color polític amb els principals agents turístics i empresarials en benefici de tots els ciutadans deixa de ser un impossible i comença a prendre caires de realitat.

Els ajuntaments i les associacions hoteleres i de restauració dels municipis d'Alcúdia, Muro i Can Picafort van presentar ahir un ambiciós pla d'estratègia turística que, deixant de banda tot personalisme, pretén consolidar el lideratge de la badia d'Alcúdia com a destinació turística amb una inversió pública prevista de 4.455.000 euros en quatre anys.

Es tracta de sumar esforços, sobretot en temps de crisi, amb l'objectiu d'oferir al turista una única destinació de qualitat que sota la marca de "Benestar Actiu" potenciï l'especialització dels serveis relacionats amb el turisme de sol i platja durant la temporada alta, a fi de diversificar l'oferta cap a un nou producte que aprofiti, principalment durant la temporada baixa, el potencial del turisme esportiu i de naturalesa que té la zona.

Turisme d'esport

No s'ha d'oblidar que en els darrers anys s'han creat rutes cicloturistes, de senderisme i nordic walking en els tres municipis. Ara es tracta de continuar invertint-hi per aprofitar el potencial d'aquestes infraestructures oferint un servei integral al turista de "Benestar Actiu" aplicable no només a hotels i infraestructures públiques, sinó a l'oferta complementària. "Volem que un ciclista pugui trobar, quan s'atura en un bar o restaurant, la beguda o el menjar adequat a les seves necessitats, i que també pugui gaudir d'un massatge, per exemple", va explicar ahir la presidenta de l'Associació Hotelera d'Alcúdia i Can Picafort, Margalida Socias.

El pla estratègic de la badia d'Alcúdia és un projecte impulsat per les associacions hoteleres amb el suport dels diferents ajuntaments i ja té el vistiplau del Govern balear per tal de concursar a Madrid en el marc del nou projecte amb què la Secretaria d'Estat de Turisme vol fomentar la col·laboració entre el sector públic i privat.

El batle d'Alcúdia, Miquel Llompart, va confirmar que la iniciativa ja ha estat presentada a la consellera de Turisme del Govern balear, Joana Barceló, que "s'ha compromès a fer-li costat. Ara falta que la Secretaria d'Estat de Turisme l'inclogui en el pla de competitivitat". "Només es concedirà un pla per cada comunitat autònoma i seria una sorpresa desagradable que no es dugués a terme", va afegir la presidenta dels hotelers, Margalida Socias.

El pla d'estratègia turística preveu una inversió global de 4.455.000 euros en quatre anys, dels quals la Secretaria de l'Estat i el Govern balear n'aportarien 1.485.000 euros cada un; i cada ajuntament, 123 mil euros anuals més. En el cas de no rebre l'aportació estatal, el projecte es durà a terme parcialment.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris