cielo claro
  • Màx: 19°
  • Mín: 18°
20°

Manacor intenta aturar l'ordre d'esbucar el pont del Riuet

L'Ajuntament presentarà un recurs de súplica davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears per no haver d'executar la demolició del polèmic projecte

L'Ajuntament de Manacor presentarà un recurs de súplica com a darrer intent per evitar la demolició del pont del Riuet de Porto Cristo, un fet indicat en la sentència del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears que ha sortit a la llum fa uns dies. Els serveis jurídics de la Sala estudien la nova estratègia a seguir per donar validesa a la creació d'un pont que consideren legal, tot i que la Justícia no ho consideri així perquè en el moment de ser construït, el 2002, no estava inclòs dins el Pla director de carreteres del Consell de Mallorca.

Malgrat que no es pot negar que existeix la possibilitat que finalment aquesta infraestructura sigui esbucada, el cap dels serveis jurídics de l'Ajuntament, Felipe Pou, considera que "ens trobaríem davant el fet que, una vegada s'hagués tomat, immediatament el podríem construir de bell nou perquè ens emparen les normes subsidiàries del 1999 i s'hi podria incloure com un carrer del nucli costaner de Porto Cristo". Ara, però, els juristes tenen cinc dies per preparar el recurs que presentaran per evitar, ja a la desesperada, la demolició del polèmic pont elevat del Riuet com reclamen els veïns afectats per aquesta construcció.

Antecedents
La història d'aquest pont es remunta a l'any 1968. Els veïns de Porto Cristo sabien de l'existència d'un projecte de pont per al traçat actual. El mateix arquitecte que el dissenyà fou l'autor dels plànols del bloc de pisos que es construí l'any 1974 a la vora dels terrenys on s'aixecaria la futura infraestructura. Felipe Pou recorda, per tant, que "els que compraren els pisos que ara en són afectats sabien que s'acabria fent un pont allà".

Ara bé, l'Ajuntament modificà el projecte antic i el pont s'elevà a més altura per facilitar el trànsit d'embarcacions. Això perjudicà una sèrie de veïns del bloc de pisos. L'any 1998 es féu una modificació de normes per donar cobertura legal a les rectificacions i el 2001 s'aprovà per decret el canvi de normes i el conveni de cessió de la futura infraestructura al Consell de Mallorca i s'iniciaren les obres.

Els veïns ho van recórrer i, gràcies a un peritatge, s'han aferrat al fet que el projecte no estava inclòs dins el Pla de carreteres del Consell. La Sala entengué que les travessies s'hi incorporaven mitjançant convenis. Així tot es tracta d'un matís, ja que, si el Consistori l'hagués inscrit com a carrer, el pont estaria lliure de polèmica. Per tant, Pou afirma que "amb el canvi de normes de 1998 la construcció, si abans no era legal, es converteix en legalitzable" i anuncia un nou recurs.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris