algo de nubes
  • Màx: 14°
  • Mín:
14°

Neix Sóller amb U per combatre la crisi

Més de 30 representants de tots els sectors econòmics s'uneixen per promocionar la Vall de manera íntegra

La iniciativa de promoció socioeconòmica Sóller amb U", una experiència pionera a la Comunitat Autònoma, ja està en marxa.Representants de més de trenta col·lectius procedents de diversos sectors econòmics, empresarials, professionals, culturals i esportius de la Vall es reuniren dijous per primera vegada per intentar posar les bases d'una acció conjunta envers la promoció "integral" del municipi. La trobada tingué lloc durant un sopar de feina al restaurant de l'IES Guillem Colom Casasnovas.

El regidor de Promoció Econòmica, Miquel Gual, assegurà durant la presentació de l'acte que les bases d'aquesta iniciativa es troben en la "interrelació" existent entre "tots" els sectors de la Vall, amb l'activitat turística com a eix i, sobretot, amb "Sóller i el seu entorn com a única i diversa oferta complementària".

Gual, en nom de l'Ajuntament, recordà que la U del lema fa referència a "Únic", per les característiques geogràfiques i culturals del municipi. A més, celebrà que a partir d'ara signifiqui "Unió". Per Gual, "l'economia local necessita ara un gran impuls i això només serà la primera passa perquè tots els sectors sense excepció hi juguin el seu paper i en surtin beneficiats". L'objectiu, segons el regidor, és evitar que "Sóller es converteixi en un poble dormitori, després que el seu teixit econòmic hagi aguantat durant 13 anys l'impacte que significà l'obertura del túnel de Sóller", una empresa que, per cert, també hi era present, ja que és una de les que "depenen que la gent continuï visitant la Vall". El batle, Josep Ll. Colom, tancà l'acte i va agrair la resposta a tots en nom de l'Ajuntament.

Comissions

Una dels primers resultats de la trobada de dijous vespre és la creació de quatre comissions de feina, a les quals ja es podran inscriure les empreses o entitats: organització interna (la primera i més important, segons assenyalaren alguns dels assistents), publicitat i promoció, financera, i jurídica i de difusió. L'objectiu és la creació d'una mesa permanent formada per representants de les empreses de més volum, associacions professionals i d'altres membres a títol individual: des d'equips esportius fins al tren i al túnel de Sóller.

Les fires

Un dels revulsius per posar en marxa aquesta iniciativa ha estat l'èxit que han assolit les darreres fires del comerç i del gerret, que han conduït a la planificació de nous esdeveniments per als propers anys. Per aquest motiu, es va crear a principi de legislatura una mesa permanent del comerç, un sector que a la ciutat inclou cinc associacions . Llavors, es va veure la necessitat d'implicar "tothom" en qualsevol iniciativa de promoció.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris