Ses Covetes esbucament
El negoci de na Peix-frit
Això de fer el negoci de na Peix-frit sembla més antic que el pastar. Trobam ja aquesta locució en un poema, de principis del segle XV, Lo canviador, de Jordi de Sant Jordi. Si hi ha coses que semblen immutables, n'hi ha d'altres, en canvi, que han fet un tomb ben considerable. Mig segle abans, aproximadament, que el poeta valencià escrivís els seus versos, a Barcelona varen tallar el coll a un banquer perquè havia fet fallida. En aquells temps, fer fallida una banca exposava el seu propietari -si no hi feia pell- a l'oprobi i a la humiliació públics. Just com ara, que se'n van amb indemnitzacions milionàries. No és que propugnem que tallin el coll a ningú, però com a mínim que no se'n surtin tan galdosos seria higiènic i desitjable. Però havíem començat el negoci d'avui parlant de na Peix-frit.
També a Opinió
- Sóller: Un metge malmena una pacient catalanoparlant i li diu que com que ha vengut de fora, no està obligat a entendre-la
- Brutalitat policial a Palma: surt a la llum el vídeo de l’agressió a una jove per part de la Policia espanyola
- Els arquitectes de les Balears alerten dels perills de construir en rústic: «Serem un decorat de cartró pedra on serà difícil viure»
- Educació abonarà uns 35 milions d’euros als docents en compliment de la sentència que dictamina el retorn del 2,9 % a les nòmines
- Marta Sastre, víctima d'una agressió trànsfoba: «L'agent em va agafar del coll, em va tirar a terra i em va dir 'Ahora ya no eres tan valiente'»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.