algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 17°
17°

Iberia-Air Nostrum

Els vols de la companyia aèria Iberia entre Palma i València, operats per l'aerolínia regional Air Nostrum, sembla que són, per naturalesa, complicats. Dimarts aquest diari publicava la notícia del motí dels passatgers d'un vol que duia cinc hores de retard, els quals, a més d'haver d'esperar mentre veien com altres vols de la mateixa companyia emprenien viatge, patiren la desinformació amb què sol tractar Iberia els seus usuaris.

Tot i que no foren més que dues hores "què són dues hores en la vida de persones que emprenen un viatge? És el mínim que li pot passar a algú que ha d'agafar un avió!", fa algunes setmanes vaig patir un tracte semblant a l'aeroport de Manises. Igual que els passatgers amotinats, a nosaltres, a l'hora de treure la targeta d'embarcament, no ens digueren res del retard. A les vuit serà l'embarcament. A les vuit i vint, la megafonia anunciava un retard del vol i comunicava que en quaranta minuts ens tornarien a dir alguna cosa. Efectivament, quaranta minuts després, la megafonia ens tornava a posar al corrent: que el vol patia un retard i que cinquanta o seixanta minuts més tard tornaríem a ser informats.

El mòbil té l'avantatge que pots estar en comunicació contínua amb l'altre cap de món. La persona que m'havia de venir a cercar a Son Sant Joan m'havia dit que damunt Mallorca plovia a bots i barrals. A la primera telefonada quedàrem que ens trobaríem a l'aeroport. A la segona, tot d'una que embarquem et telefonaré. A la tercera, agafaré un taxi, sembla que això va per a llarg.

Iberia"Air Nostrum ens oferí un refrigeri frugal, a fi d'entretenir el passatge, que, mentre tengué la boca plena, no formulà queixes ni es posà més nerviós.

Finalment, quan encara dúiem miques pels morros, ens anunciaren l'embarcament. Amb la panxa plena i la il·lusió de veure que començàvem a moure'ns, iniciàrem el tràmit. Però ai! L'esperança d'un final feliç s'esvaí ràpidament quan ens abandonaren més de mitja hora llarga a l'autobús, aleshores ja lluny de la megafonia, abandonats a la nostra sort, la majoria de nosaltres drets, gairebé enmig de la pista, sense saber on anar a protestar i cridar fins a esbravar el mal humor que ja ens vessava per tot.

El turbohèlix que a les vuit i mitja de l'horabaixa s'havia d'haver posat al nostre servei havia sofert una pana, així que la companyia féu venir, fins a València, un avió des d'Oviedo. Em pregunt si no hi havia cap altre aeroport més enfora, ja posats, què ens era esperar dues o les hores que haguessin calgut? Al cap i a la fi el temps del passatge no és res que s'hagi de tenir en compte i ja pot fer reclamacions que tanmateix ningú se les mira ni se les escolta. Heu provat de fer"ne alguna, de reclamació? Després de més de tres anys, encara no he rebut cap contesta a la que vaig fer perquè m'havien cancel·lat un vol que em provocà molts de mal de caps i endarreriments en l'inici d'unes vacances. A un amic meu, perjudicat per la suspensió d'un altre vol d'aquesta mateixa companyia, el cap de servei d'Iberia a l'aeroport de Barcelona li explicà el fet d'una manera un tant enigmàtica: "Air Nostrum té moltes incidències". Tots els que les patim adesiara o amb freqüència, agrairíem a Iberia que es desvinculàs de la companyia valenciana. Seria un risc, però ens hi exposaríem.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.