cielo claro
  • Màx: 23°
  • Mín: 20°
23°

Carretera sense sortida

Estam a punt de presenciar una desfeta (en aquest cas, amb múltiples precedents): el desdoblament de la carretera  de Llucmajor a Campos, que passarà d'ocupar 2 carrils -un per sentit- a 6 -dos per sentit més els vials de servei. Un canvi substancial que provocarà, per començar, l'augment de la pressió damunt es Trenc i es salobrar de Campos, protegits recentment.

Cal demanar-se per què apostam encara per un model caduc? Per què seguim desenvolupant les idees de l'extinta Unió Mallorquina i del Partit Popular durant un govern «d'esquerres» amb autopistes camuflades de desoblaments i segons cinturons sense sentit?

Girem l'ullada cap enrere. L'any 1990 s'inaugurà la via de cintura de Palma que havia de servir per desembossar ciutat. No obstant això, l'any 2009 i 2010 requerí dues ampliacions a tres carrils. Fixem-nos també en l'autopista d'Inca. Exactament el mateix: el tercer carril s'estén 12 kilòmetres terra endins, gairebé fins Santa Maria del Camí.

És a dir, l'ampliació de les carreteres no fa més que allargar un model de mobilitat insostenible i de creixement sense fi. Si quan hi ha embossos ampliam la xarxa per resoldre el problema, i al cap de pocs anys tornam al punt inicial, podem afirmar amb certesa que aquesta resposta no és la resposta.

La solució als problemes de mobilitat no arribarà mentre tenguem un vehicle per habitant, mentre el transport públic sigui vergonyós....

Quines podrien ser les solucions, doncs? Heus aquí unes pinzellades: la no ampliació de la xarxa viària; desenvolupament de la xarxa ferroviària de Mallorca, juntament amb la reordenació del servei d'autocar com a transport auxiliar al ferrocarril; l'increment de la despesa en transport públic rodat, incrementant les freqüències i la reducció del cost del bitllet; foment per part de totes les administracions de l'ús del cotxe compartit; increment de la pressió fiscal sobre la venda de cotxes;  i beneficis fiscals per a qui faci ús del vehicle compartit, la bicicleta i altres mitjans de transport sostenibles.

Per tant, sí, hi ha alternatives a un model que sols ens condueix a encimentar Mallorca i omplir-la encara de més cotxes.

Cal oposar-nos amb totes les nostres forces a  obres i planificacions del segle XX, i apostar ja per  un nou model que es basi  en el respecte al territori i que no ens condueixi, mai millor dit, a una carretera sense sortida.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Vaja, vaja!, fa 9 mesos

Pel que es veu, tenir un cotxe, si ja n'hi ha, o quasi, un per habitant, ja no és cap senyal de prestigi. A partir d'ara, si hom vol presumir, n'haurà de tenir dos, un dels quals, com a mínim ha de poder anar onsevulla sense conductor. Així, en haver de desplaçar-se, el feliç propietari podrà anar amb els dos cotxes: ell a davant, dirigint el cotxe primer allà on vulgui, i l'altre, automàtic, seguint a darrera. Així, si té una averia amb el primer, podrà pujar al segon i deixar l'altre perquè vagi a cercar-lo el mecànic, i arribarà on volia anar sense quasi gens de retard. Visca el progrés!

Valoración:1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris