algo de nubes
  • Màx: 14°
  • Mín: 14°
15°

Florentino i altres amics

Avui parlaré d’amistats i de xifres. El Govern de les Illes disposa d’uns 4.000 milions d’euros per mantenir i mirar de millorar entre altres coses serveis bàsics com l’educació, la salut, i els serveis socials, i per mantenir l’estat del medi ambient a un territori limitat i fràgil. Aquests 4.000 milions són el resultat d’un balanç inequitatiu amb un Estat que es queda anualment fins al 15% del nostre PIB sense retorn.

És evident que el govern actual de l’Estat no és amic dels illencs, com tampoc no ho han estat especialment els governs anteriors: les Illes complim un rol funcional en el disseny de l’Estat, procurar ingressos a mansalva, i encara hem d’estar agraïts perquè tenim més turisme que ningú. Fins i tot ens prenen el pèl quan volen fer veure que ens fan un favor, com amb el descompte de resident, amb una partida que els PGE d’enguany retallen de 103 a 93 milions d’euros, mentre l’aeroport de Palma ell tot solet genera més de 200 milions de benefici net que van a parar a les arques d’AENA.

No sembla que el govern d’Espanya vagi fent amics, però sí que en té, d’amics. Amics com els de Caja Madrid-Bankia, recentment fusionada amb BMN, 26.000 milions d’euros de rescat, i fins a 100.000 milions d’euros rescats a altres banquers amics, a fons perdut.

Amics com els fabricants d’armes, a qui l’exministre Morenés va regar incloent les seves pròpies empreses, una tònica que mantén i millora Dolores de Cospedal, la nova ministra, que en els Pressuposts generals d’enguany veu incrementat un 18% la seva partida econòmica justament  per a la compra d’armament. I això que els pressuposts de defensa mai no són suficients, i s’hi ha d’afegir una mitjana d’uns 8.000 milions d’euros anual per quadrar-los.

Més amics: Florentino Pérez, qui aquesta setmana ha tornat a ser notícia pel Castor, la planta d’extracció de gas a Castelló que ha estat definitivament clausurada i que va ser aturada el 2013 per l’elevat risc de terratrèmol: és ell qui en teoria s’arrisca amb un negoci així, és ell qui posa en perill el medi ambient i fins i tot la vida de la gent, i és a ell que ja ha cobrat 1.350 milions d’euros públics que tots nosaltres pagarem durant els propers 30 anys en el rebut de l’electricitat, per cert.

També hi ha els amics de les grans constructores, els mateixos que han fet del PP un gran partit. Entre 5.000 i 8.000 milions d’euros costarà finalment el rescat de les autopistes de peatge madrilenyes, conegudes com a «radials»: gairebé el pressupost de tota la CAIB durant dos exercicis. El govern d’Espanya ja ha ficat la factura de les autopistes  en el Programa d’Estabilitat que ha enviat a Brusel·les, i que probablement la troika beneeixi, perquè al final totes les dretes estan fetes de la mateixa pasta. S’han deixat les d’Eivissa, per cert, les més cares de totes, però aquestes ja les pagarem nosaltres, no passeu pena.

Per tant, amics i amigues, feis els comptes que vulgueu. Calculau idò les pensions que es podrien pagar, les escoles i centres de salut es podrien construir amb aquest dineral, quants docents i sanitaris es podrien contractar, quanta política pública necessària es podria desplegar, i indignau-vos. I si no vos indignau, almenys tingueu clar qui són els nostres amics i qui no.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per jo, fa dervers d'un any

Per que a mes d' explicar-ho aqui David no ho explicau i denunciau a Europa? Per que suposo que tot aixo es pot denunciar? Tal vegada aixi, la gent illenca comenci a obrir els ulls i lluiti per el seu futur, un futur que al manco estigui en les seves mans i no en les butxaques d' altres.

Valoración:8menosmas
Per romeu, fa dervers d'un any

Els franquistes han heretat els negocis del "tio Paco". Per això són tant immobilistes, amb la cartera ben plena ...

Valoración:10menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris