cielo claro
  • Màx: 13°
  • Mín: 13°
13°

Xerrem de mobilitat (I)

Aquesta setmana ha sortit a escena la proposta de Ahora Madrid per reduir les xifres de contaminació, deixant circular sols als vehicles amb matrícula parell o imparell pel centre de Madrid. Aquesta proposta que tocaria reduir un 50% les emissions en moments excepcionals on la contaminació assoleix xifres elevades.

Al meu parèixer aquesta proposta,que ha causat molt de malestar dins la dreta española, s’ha d’entendre com una mesura puntual. Malgrat això haurem de fer alguna cosa per solucionar els problemes de polució així com els embossaments als accessos de les ciutats.

Si concretam en l’àmbit de les Illes Balears, disposam de la xifra més alta de vehicles per habitant de l’estat. Això provoca els embossaments i que les administracions públiques apostin per augmentar la mida de les carreteres. Aquesta política d’aposta cega pel vehicle privat i per ser més explicits dels cotxes. Provoca que la pol·lució es dispari així com la saturació de les infraestructures.

Aquesta febre per l’asfalt i el ciment ha arribat al consell insular de Mallorca que ha apostat per allargar l’autopista fins a Campos i crear el vial de l’autopista d’Inca a Lloseta. Això des d’una administració d’esquerres és molt greu,ja que no disposa de polítiques alternatives per la mobilitat a Mallorca, mentre aparca l’ampliació del tren de Llevant.

Les ampliacions no solucionen res, l’any 1990 s’inaugura la via de cintura que havia de solucionar els problemes d’embossament de Ciutat, però l’any 2008 l’autopista va assolir la saturació fet que va provocar l’ampliació del tercer carril. No fa falta dir gaire si ara anem a hora punta per la Ma-20 torna a estar totalment col·lapsada. L’ampliació indefinida de les carreteres només provoca el foment del vehicle privat ajornant el vertader problema, necesitam repensar el nostre model de mobilitat, apostant decididament pel transport public i col·lectiu, per compartir el vehicle, per cercar maneres més netes, menys invasives i més eficients com el ferrocarril o la bicicleta…

Repensem una mobilitat on les persones estiguem en el centre del debat i no els cotxes, ja que per fer carreteres faraòniques ja tinguérem Unió Mallorquina i el Partit Popular. Els nostres problemes tenen solució que passen per polítiques decidides per la transformació de la nostra manera d’entendre el món.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per "Castella mos roba", fa mes de 3 anys

No diu res. Has de donar solucions.

Per exemple:
Mesures municipals:
fixar la velocitat màxima a vies urbanes a 25 km/hora,
iniciar la prohibició de aparcaments a la via pública (donant un termini de 5 anys),
no donar permís a la adquisició de un vehicle si no té aparcament privat o sigui que no se pot matriculat si no demostra que tengui aparcament prop del domicili per guardar el vehicle,
prohibir el motor de combustibles (gasolina, gasoil, etc) a vehicles com motos, bicicletes, mini-autos, etc. o sigui que hauran de funcionar per electricitat,
dedicar illes senseres per aparcaments superficial, per exemple el quarter de inginyers, l'antic camp de futbol del Mallorca, etc. ( en total més de 100.000 aparcaments de superficie necesita Palma).

Bicicletes: pedalant o electriques.
Totes les motos han de esser eléctriques, el gasoil prohibit per a vehicles lleugers (cotxos), etc., etc.,

Valoració:3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris