algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 16°
19°

Vuit hores

Ahir vaig ser a l'aeroport de Palma amb altres companys donant suport als treballadors i treballadores d'ACCIONA Airport Services PMI en una demanda que clama al cel: tenir uns torns de feina dignes per poder tenir una vida, i que no es xapin contractes a temps parcial per dominar el personal a costa de la precarietat més extrema. Els treballadors i treballadores d'ACCIONA, els “maleteros” i d'altres tasques associades a la logística de l'aeroport més rendible de la xarxa d'aeroports Espanyols, són en la pràctica gent que presta un servei públic mitjançant la subcontractació d'una multinacional que apart d'estar ficada als “fregaos” més importants de la nostra comunitat (el Palau de Congressos, el duopoli del transport marítim de passatgers i mercaderies amb la península amb Transmediterranea/Balearia, el “Sorrento” que crema davant Sa Dragonera...) no té escrúpols a l'hora de fer doblers a costa d'incrementar els nivells d'explotació de la gent que hi fa feina.

Ahir mateix també llegia que la Federació Hotelera demanava a l'esquerra “seny” i “estabilitat”... Talment com la que han pogut gaudir amb en Bauzá de president. El problema és que l'estabilitat del creixement sostingut dels seus guanys és a costa de la inestabilitat i la impossibilitat de molts, de la majoria, de poder gaudir d'una vida digna. Els treballadors que es manifestaven ahir a l'aeroport de Son Sant Joan també en volen, d'estabilitat: sebre de quantes hores els hi faran el contracte aquesta temporada, si aquests mesos de temporada rècord de turistes podran arribar a finals de mes, o quin serà el torn que hauran de fer aquesta setmana. O si l'any que vé, que tornarem a batre rècord de passatgers, tindran feina.

“Vuit hores”, allò que la mateixa Organització Mundial del Treball depenent de nacions unides considera una jornada laboral raonable, va ser una de les consignes més repetides ahir a la mobilització dels “maleteros”. Mentre AENA veu com -malgrat l'espoli públic que significa la seva privatització- la seva caixa s'engreixa, com s'engreixen els balanços d'explotació d'Acciona, les butxaques i les vides de més d'un milenar de treballadors i treballadores que fan que el “nostre” aeroport funcioni a ple rendiment són cada vegada més buides.

Aquest contrast, immoral per altra banda si volem ser una societat digna, és fruit d'un model econòmic i d'unes relacions de poder que hem de començar a capgirar sí o sí, encara que sigui per una qüestió de supervivència. Però tot això també té una part de reflexió que vull avançar  a aquells que tot d'una que es parla de la possibilitat de fer una vaga en temporada turística ja corren a quantificar els “danys” de l'exercici d'aquest dret de la gent treballadora: algú és capaç d'imaginar-se la potència turística que som sense les cambreres de pisos fent netes les habitacions dels hotels, o sense els operaris de l'aeroport? A que no?

Idò lliçó de la setmana: no hi ha estabilitat sense dignitat.

Per cert: no hi havia cap mitjà de comunicació ahir a l'aeroport.

I demà és 1er de Maig.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per "Castella mos roba", fa mes de 6 anys

De tot això teniu la culpa els sindicalistes, per ignorants i no sebre resoldre regles de tres, una cosa necessària a la nostra cultura.

Ès molt fàcil arreglar tot això, si consideram la hora de treball com la unitat de treball.

Basta resoldre la regla de tres.

La quantitat de hores de treball o unitat ès una quantitat fixa, suposem T, un milió de hores.
Un milió de hores necessitarà 800 treballadors, suposant que treballin 1250 hores a l'any, o 625 treballadors suposant que treballin 1600 hores a l'any.

Mesures que se han de proposat, si un treballador ès extracomunitàri que pagui 16000 euros extres per any, de aquesta manera només hi podrà haver treballadors extracomunitaris que almanco cobrin 60.000 euros per any. Cosa que una empresa o el mateix treballador pagarà si ès per un treballador ben qualificat però cap empresa ho feria per posar un exemple per un treball de baixa qualificació.
A més de altres mesures que siguin els sindicats els que denunciïn els treballadors il·legals contra els empleadors per esser multats o empresonats i el treballador il·legal expulsat. Per ara cap sindicat ha denunciat cap empresari per donar treball a treballadors il·legals.

De aquesta manera protegiu els voltros clients, els treballadors de baixa qualificació, els proletaris.

Valoració:-2menosmas
Per Fran, fa mes de 6 anys

Cuéntalo todo, David:

1- La empresa que presta el servicio es Acciona Airport Services, y no tiene nada que ver con la privatización de AENA. Acciona trabaja para las compañías aéreas (principalmente Air Berlin, Iberia, Condor...) y no para AENA y su servicio público.

2- Si Acciona puede imponer estas condiciones a los trabajadores es porque los sindicatos se han vendido. Más exactamente, los "representantes de los trabajadores" han obtenido las ventajas habituales en sus puestos de trabajo (a los que apenas acuden), a cambio de aceptar condiciones draconianas para los fijos discontinuos. Incluso se habla de avales bancarios (por parte de la empresa) en la concesión de cierta hipoteca a cierto lider sindical. No atribuyáis todos los males a "los mercados" y "la economía capitalista". El problema es- en buena parte- de ética, y los sindicatos (bien próximos a vuestros partidos de izquierdas) están pringados hasta las orejas de este asunto.

3- La reclamación no solo alcanza a la jornada laboral. Es muy importante que tengan jornadas significativas, porque la mayoría de estos trabajadores van al paro en temporada baja, y tienen que "fer calaix" en unos pocos meses para todo el año. Pero también es muy importante cómo se estructuran esas horas de contrato, y la empresa insiste en forzar jornadas partidas absurdas (por ejemplo, de 7:00 a 10:00 y de 12:00 a 15:00), sumando pocas horas y acaparando toda la disponibilidad del trabajador, forzado a vivir en el aeropuerto, comer allí, etc... Y todo esto con un solo día libre a la semana, mientras las pocas horas de contrato se reparten entre muchos días laborales.

Valoració:10menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris