cielo claro
  • Màx: 18°
  • Mín: 18°
17°

Una promesa electoral que castiga els infants

Ja vaig opinar fa més d'un any en contra de l'augment de l'horari de primària al Principat, i finalment han fet desaparèixer la sisena hora, ja que no ha suposat cap millora per a la formació dels infants, sinó que era una càrrega massa pesada per a l'edat de les criatures (entre sis i dotze anys). Supòs que les persones que desitgen aquest horari escolar actuen de bona fe, però pens que es fa des del punt de vista de l'egoisme, ja que suposa un augment d'un 20% de la tasca diària dels seus fills o filles. A algú li agradaria que pel mateix salari se signàs un nou conveni, amb un augment de l'horari de treball del 20%? S'ha de tenir en compte que els infants no han estat consultats. Cinc hores, amb mitja hora de descans, són més que suficients per fer els aprenentatges directes que s'han programat a l'escola. La sisena hora, a casa, s'hauria d'aprofitar per a la reflexió, assimilació i pràctica dels aprenentatges duits a terme. S'ha de tenir en compte que al professorat no li suposa cap augment d'horari escolar, sinó que s'ha de fer una despesa extraordinària en dotació de mestres i perdre aquesta sisena hora per reunir cursos, cicles, grups, etc, cosa que suposa un empitjorament de l'educació.

Però ara, algunes persones, vull pensar que amb bones intencions, han ideat que si es fa una hora més de classe es milloraran els resultats i el rendiment del sistema educatiu. A mi em sembla que aquest oferiment ha estat més una mesura electoralista, que no una decisió pensada i reflexionada. Els pares i mares haurien de saber que l'obtenció d'una hora més de guarderia gratuïta es vol fer sense comptar amb els infants i en la seva contra. No pot ser de cap de les maneres que aquests hagin d'augmentar la seva tasca obligatòria d'assistència a l'escola, per mor d'uns quants centenars o milers de vots per a un partit determinat. Si algun dia ho arriben a descobrir no ho perdonaran ni als polítics ni als votants.

Precisament aquí, a les Illes Balears, aquest augment d'una hora més toparà amb moltes dificultats, ja que la majoria de centres fan jornada continuada, això vol dir que tenen un horari de 8.30 a 13.30 h, o de 9.00 a 14.00 h. No es pot fer acabar la jornada als alumnes d'aquesta edat, i sense dinar, a les 14.30 o a les 15.00, ni tampoc no es pot intentar que rendeixin durant la darrera hora. Utilitzar aquest allargament d'una hora per eliminar la jornada continuada seria una de les errades més monumentals que es podrien realitzar. Aquest format de jornada escolar és insuperable, ja que permet aprofitar totes les hores del dia per fer activitats diverses. De fet, algun centre del Principat ha aprofitat la supressió de la sisena hora per presentar als pares la celebració d'aquest tipus de jornada. Record una escola que argumentava, i hi estic bastant d'acord, que les dues primeres hores de classe es dedicarien a activitats acadèmiques amb alt rendiment per esser les primeres hores del dia, que la tercera hora la dedicarien a lectura individual i esplai, i que després d'aquest descans d'una hora, farien les dues hores següents d'activitats acadèmiques.

En el cas explicat, els pares podrien conciliar la vida familiar i laboral deixant el seus infants a dinar a l'escola o, ja que la sortida és a les 13.30 o a les 14.00 hores, seria un bon moment per anar-los a cercar i dinar junts. I durant l'horabaixa, voluntàriament es podrien fer activitats escolars fins a les 18 hores. Cada família planificaria les activitats dels seus fills i filles a l'escola o a qualsevol altra part. Així tenen temps per canviar d'activitat, que sempre suposa un descans i dedicar temps a la lectura i a la recerca o a la pràctica que hagi planificat el professorat perquè l'alumne acabi d'aprendre a casa seva, el que han fet a l'escola.

Per tant, i sense que m'hagi d'afectar a mi de cap de les maneres, pens que per als infants escolaritzats, l'augment d'una sisena hora només representa un càstig i greus inconvenients per a les famílies, l'únic avantatge seria aconseguir una hora més de guarderia, a canvi de perjudicar els fills i filles.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Pere, fa mes de 9 anys

Hi estic completament d'acord.

Valoració:0menosmas
Per CRESPO, fa mes de 9 anys

Boníssim.

Valoració:10menosmas
Per Lobi, fa mes de 9 anys

El PP ha guanyat, per algo serà no? perquè tothom la votat, ara no ens queixem,alguna cosa bona tendran dic jo.

Valoració:-8menosmas
Per Tomeu, fa mes de 9 anys

Vaja, estic d'acord amb tot menys amb l'horari que predica l'ex-mestre, jo som mestre de la jornada continuada, i com això no hi ha res. Ex-mestre no pareix que hagiu estat mestre home!.

Valoració:11menosmas
Per Ex mestre., fa mes de 9 anys

Està ben demostrat des d'antic, que el millor horari PER EL NIN és el de 9 a 12 i de 3 a 5. Tot el demés no va en benefici del nin, sino a la comoditat dels pares i mestres. I finis!

Valoració:-9menosmas
Per Araceli, fa mes de 9 anys

Ja ho sabem, els del PP només volen aparentar, com aquells que van de boda en la societat, una boda amb les millors aparences, les millors vestimentes, els millors menjars, i després rerefons, la parella que es casa està manipulada pels pares pepeistes, i al cab d'uns mesos descubreixen que la parella ja es vol divorciar, però i això? si aparentaven la família feliz¿?, el PP és això, aparença pura dura, i crua, per favor que los nenes no lo paguen OK?

Valoració:5menosmas
Per Andreu, fa mes de 9 anys

Molt bo LLadonet!.
Xisca, tens tota la raó, la filosofia educativa que demostres, és real com la vida mateixa.
Per cert, quan faran els deures els meus fills? si estan tantes hores aficats dins les guarderies educatives?, guarderia? educativa? contraproducent? contrari?

Valoració:-2menosmas
Per Xisca, fa mes de 9 anys

Fa temps que s'està oblidant una cosa bàsica: l'ètica no es refereix als fins, sinó sobretot als mitjans. Ja ho sabem que tothom vol la felicitat, la democràcia, el bé i la llibertat. Només faltaria. El problema és com si vol arribar. Algú encara pensa que els alumnes només han d'anar a l'escolar per romandre-hi guardadets mentre els pares fan feina, o bé alguns pensen que els alumnes només han d'estudiar allò que faran servir, i dins l'escola. Potser no ens hem donat compte, que la primària i la secundària per al que realment serveixen és per educar i per estimular? Ho confonem ben bé tot: les humanitats amb les lletres, i l'educació amb l'ensinistrament. Quan només ensenyem coses que es puguin aplicar, estem ensinistrant. Educar és una altra cosa: és ensenyar a mirar la realitat complexa on vivim, ensenyar a interpretar-la, dominar-la, crear-la i admirar-la, tot alhora. Només ho podrem fer respectant els horaris dels nostres petits alumnes. Com diu en Lladonet, ara que els volem castigar perquè ha canviat el partit polític?
Començ a estar fins allà on no vull dir, som titelles els adults que ens volen manipular?, voleu crear ciutadans crítics o ciutadans manipulables? Despertam ja d'una realitat utòpica, o tocam de peus aterra?, miram pel bé dels futurs ciutadans, o arribarem a fer comèdies per cobrar més i tenir més popularitat sense tenir cap criteri per tenir-ne?

Valoració:4menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris