cielo claro
  • Màx: 24°
  • Mín: 16°
22°

Publicitat austera

Publicitat austera? Estratègia de "potada a les marques"? L'anunci de les galetes de Carrefour ("-Aquestes galetes em faran llevar radiant els matins...?, "-Això només són galetes"), que s'ha afegit al de l'oli i al de la pasta i que segurament esdevindrà una saga, inaugura una nova època de publicitat subversiva a base de centrar-se en el producte i limitar-s'hi.

S'ha acabat l'època en què qualsevol aliment era venut com la pedra filosofal de la salut, els cotxes eren bàsicament instruments per aconseguir la felicitat i les colònies i els mòbils eren objectes-fetitxes que ens garantirien la satisfacció sexual. I comença (va començar fa un parell d'anys, però ja se sap que els canvis tarden a fer-se visibles) l'època en què els aliments són només aliments (en particular les galetes són només galetes) i els cotxes són només cotxes.

Les galetes que són només galetes (i que costen 55 cèntims el paquet, que aquesta és una altra: quant de temps fa que vostè no compra un objecte que val 55 cèntims?) inauguren la publicitat centrada en el producte, i duen al fons de l'escenari la publicitat basada en la marca, per una temporada. No sabem per quant de temps.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Ja ho val!, fa mes de 10 anys
Com han fet amb el tabac i algunes altres coses, les autoritats sanitàries haurien d'obligar a posar, a davant de molts dels anuncis que cada dia hem de patir, unes paraules que diguessin, poc més o menys: "L'anunci que tot seguit es mostrarà pot afectar greument la salut mental dels espectadors". Si es posen de moda els anuncis basats exclusivament en la naturalesa i qualitats del producte, encara que hi hagi una mica d'engany, al manco no obligaran la nostra ment a fer equilibris per mantenir-se una mica centrada.
Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris