nubes rotas
  • Màx: 23°
  • Mín: 23°
24°

Un any per a l'esquerra

D'aquí a un any i devers dues setmanes es convocaran les eleccions autonòmiques i municipals, per celebrar-les el maig següent. Queda, idò, un any de legislatura i de -en els casos d'ajuntaments i de consells- mandats. Si es gira la vista enrere, els quasi tres anys transcorreguts no han donat de si, ni prop fer-hi, el que tothom esperava o, si més no, la majoria d'observadors.

S'ha perdut el temps? No. Dir això entra dins el joc polític i aquells que tenen interessos directes a donar aquesta imatge de les majories actuals (ara d'esquerra, fins fa un mes i mig de centreesquerra), és lògic que ho diguin. Però les coses no són mai blanques o negres. Ni tan sols el Govern de Jaume Matas va ser un absolut desastre: va fer algunes coses molt ben fetes, com ara l'autopista de Llucmajor, que és un prodigi d'eficàcia per als automobilistes si es compara amb la caòtica autovia de Manacor, i si no és més eficient és per no haver-la allargada prou; o allargà la xarxa de tren (un èxit encara més rellevant si es compara amb el fracàs del Govern actual amb el tram d'Alcúdia)...

No, mai no és tot negre o blanc, malgrat els abundants maniqueus que farceixen la vida política (tots els polítics ho són, maniqueus) i cercles adherits. Si el Govern de Matas va fer coses ben fetes, i fins i tot és possible que també les fes Catalina Cirer a l'ajuntament de Palma i Maria Antònia Munar al Consell -no em facin dir quines-, per la mateixa raó és impossible que tot el que s'ha fet aquests quasi tres anys hagi estat malament o, com més aviat se sol dir, que no s'hagi fet res.

No és hora d'avaluar la feina feta, però sí que som a punt d'entrar en la fase resolutiva, en la qual s'ha de donar la imatge als ciutadans que tot Govern vol tenir. Per, després, poder demanar el vot i optar a la reelecció. Les majories d'esquerra presentaran unes targetes de realitzacions que no seran, en cap cas, una bandera per enganxar ningú rere de cap en concret.

Va ser una decisió volguda -si molt ben pensada, això ja no ho sé-, la de fugir de grans realitzacions impactants i anar a cercar les petites, les que suposadament el ciutadà copsa millor, les que li són més acostades, les més tangibles, les que, en fi, el conseller Manera qualificà d'"infraestructures silencioses" i que, prenent-me la llibertat, podríem generalitzar en les "accions silencioses". Una estratègia que per ventura en temps polítics diguem-ne normals podria haver funcionat. A falta d'un any per a la convocatòria electoral, emperò, em fa l'efecte que els mateixos que així ho dissenyaren ara ho tornarien enrere, si poguessin, i optarien per actuacions més contundents. Perquè la anormalitat política ha estat tan immensa que ha desbaratat qualsevol estratègia pensada fa ja quasi tres anys.

La crisi econòmica per una banda i la salvatge corrupció per una altra han desfet les intencions inicials de la legislatura i mandats. Respecte de la primera, poc o res s'hi pot fer, des de les institucions balears. De la segona ja molt més, però dissortadament per als seus interessos, l'esquerra no ha sabut reaccionar a temps i corre seriós risc que aquesta inacció se li converteixi en un llast de considerable pes. Si a tot això s'hi afegeix que el famós efecte ZP ja no existeix -si és que no resta-, aleshores el panorama se li està complicant fort ferm, a l'esquerra. I només té un any per endavant.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Joan de Balàfia, fa mes de 10 anys
Es govern d'en Matas pre-Pacte de Progrés dugué es tren fins a Sa Pobla i es des Pacte de Progrés ho féu fins a Manacor. Llavò és des PP post-Pacte de Progrés interrompé innecessàriament durant sis mesos (entre es famosos tres dies entre es atemptats de Madrid i sa victòria d'en Zapatero, en què hi hagué un accident ferroviari per descarrilament entre Sant Joan i Petra, que es viatgers creien que era un altre atemptat, i es 10 de setembre següent) es trànsit entre Inca i Manacor. També dugué a terme ses autovies d'Eivissa i es dugueren antiavalots i tot. En aquesta legislatura sa dreta dura ha boicotejat es tren d'Alcúdia i s'esquerra no ha tengut prou autoritat com per dur-ho endavant, s'esquerra no es creu tant sa causa des trens com sa dreta sa des cotxe privat
Valoració:1menosmas
Per m, fa mes de 10 anys
Perdò però he cregut entendre que el passat Govern Matas va allargar la xarxa de tren?
O jo ho ting mal entès o el senyor Payeres ha de repassar les seves anotacions.
Que jo sabi amb en Matas no es va allargar res de tren.
I si el tren no arrba a Alcúdia nomé serà responsabilitat dels interessos (...) d'UM. Igual que a Artà.
Valoració:-1menosmas
Per Un del carrer, fa mes de 10 anys
Quina panada mental aquesta de l'"esquerra"!!! Jesús bon Jesús, ja és hora de superar la guerra i la postguerra...

Ho dic des del carrer: el de la dreta, el de l'esquerra, el del centre, el de biaix, ...
Valoració:-2menosmas
Per Esquerrà, fa mes de 10 anys
Si per realitzacions silencioses es refereixen al Pla E, allò que s'ha visualitzat són carrers alçats durant anys i una tudadissa enorme de doblers públics. I ho dic des de l'esquerra, perquè la gestió que han feta els meus ha estat nefasta.
Valoració:12menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris