nubes dispersas
  • Màx: 15°
  • Mín: 10°
10°

El Bloc, la coalició que no va voler el tren (sic?)

El passat divendres en aquestes mateixes pàgines en Miquel Àngel Llauger publicava un article titular: Alcúdia, el poble que no va voler tren. Dins aquesta col·laboració, el seu autor feia una sèrie d'afirmacions plenes de mitges mentides que no me puc resistir a rebatre per intentar aclarir el debat que s'ha generat amb relació a aquesta qüestió. Primera afirmació: l'Ajuntament en ple no el volia. Fals. L'Ajuntament d'Alcúdia mai no ha apostat perquè no es fes el tren. L'Ajuntament ha apostat perquè es fes el tren per un determinat traçat que no era el que defensava la Conselleria de Mobilitat. Si de no acceptar un determinat traçat es dedueix, com fa el Sr. Llauger, que no es vol el tren, aleshores també podem dir que el Bloc no el volia. Plantejar les coses d'aquesta manera no em sembla correcta, però si es fa s'ha de posar de manifest que tan certa és una cosa com l'altra.

Segona afirmació: el que és una mica més de trampa és disfressar l'oposició a l'arribada del tren pel traçat nord de preferència per un traçat sud que és poc menys que impossible i una insensatesa. Realment no em deixa de cridar l'atenció que en sis anys l'opció de traçat defensada pel Govern al qual donava suport el Bloc hagi esdevingut impossible i una insensatesa. És propi d'una determinada esquerra pensar-se estar en possessió de la veritat i fer veure que les alternatives gairebé ni existeixen. Puc entendre que hi hagi gent que en poc temps canviï d'opinió i defensi altres opcions, ara bé, el que no puc acceptar és que es negui als altres la legitimitat i el respecte a les pròpies posicions.

Tercera afirmació: el traçat nord és l'adequat des del punt de vista de l'impacte territorial, de viabilitat tècnica i de la mobilitat. Em sembla una opinió que per fonamentada que pugui estar per alguns informes és discutible. I és discutible per dues raons essencials. Primera raó: el traçat nord té més extensió i obliga a fer més obres d'encreuaments i camins de servei. Segona raó: des d'un punt de vista de mobilitat sembla més lògic fer arribar el tren a on viu la majoria de la població, on es troben les places turístiques i que és un punt cèntric dins el municipi, com és el Port d'Alcúdia i la zona de Magic, que fer-ho a un extrem del nucli antic.

Quarta afirmació: un tren que va per l'Albufera. Fals. El traçat sud va per devora l'Albufera però no per l'Albufera. Aquest tipus d'afirmacions és allò que ens fan dubtar si realment hi ha alguna bona fe en determinats plantejaments.

Cinquena afirmació: tren o no tren, aquesta és la qüestió. Si el tema fos així de simple no entenc perquè no diuen tren pel sud i punt. El traçat del tren no és alguna cosa intranscendent i sense importància perquè aquest traçat està íntimament lligat a l'èxit o el fracàs d'aquest transport. Si hem de fer els projectes per desprès plantejar el seu tancament, com passa amb el metro, és que no anam bé. En conclusió, es pot defensar aferrissadament el traçat nord, ara bé, el que no es pot fer és anar amollant afirmacions que no són certes i que resulten tergiversacions de la realitat. El que no pot fer ningú és erigir-se en qui dispensa els certificats de voler transport públic o de sensatesa.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Joan de Balàfia, fa mes de 11 anys
Per sa zona des Port i sa badia hi tocava haver una línia de tramvia que complementàs sa de tren. Es tren ha d'arribar an es nucli principal des municipi, no an es Fogueró
Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris