algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín:

Una angèlica passional (1963)

"El salsitxer de la plaça de Grève prenia la fresca assegut davant el seu comerç. Era un dels primers dies de primavera. El cel es mostrava radiant. No hi havia cap penjat en el patíbul ni cap preparatiu d'execució. A l'altra vora del Sena les torres de Nôtre-Dame s'erigien sobre el cel blau, entre un gran revol de coloms teuladers. L'aire era tan pur que des de l'establiment es podia sentir el tic-tac de molí de rodes del senyor Hughes, en el riu.
Aquell matí no hi havia molta gent a la plaça. S'advertia fàcilment que la quaresma no era lluny. Els vianants començaven a marxar més a poc a poc i a assumir l'aspecte trist, com si fos un drama, haver-se de sacrificar un cop a l'any per a Nostre Senyor. Certament, el senyor Lluc es veuria obligat a tancar la botiga. Hi perdria doblers i la seva esposa grunyiria com una truja salvatge.

Però, després de tot, la penitència era la penitència. Quina casta de cristians eren els que volien fer penitència sense patir? El senyor Lluc en el fons del seu cor agraïa a la Santa Església per haver instituït aquella quaresma que li permetia associar els seus dolors d'estómac amb el de Crist a la creu. Mentrestant, desembocà a la plaça una magnífica carrossa i s'aturà no lluny de la salsitxeria. Baixà del carruatge una dona, una dona extremadament hermosa, pentinada segons els dictats de la darrera moda de les dames del Marais: cebells curts, petits rínxols ajustats, amb dos cargols més llargs, que relliscant al llarg del coll anaven a descansar graciosament sobre el pit."

L'escena s'esdevé en el segle XVII. La protagonista de tota una sèrie d'aventurers episodis és Angèlica, "l'esclava de la passió", un personatge creat per Anne i Serge Golon i que pertany a una literatura d'evasió i de quiosc que es va posar de moda en els anys 60 del segle passat. Diu la contraportada d'un dels petits volums que "es demanaran vostès qui és Angèlica, aquesta al·lota d'ulls maragda, cos sensual i maliciosa picardia que segons les estadístiques editorials ha guanyat el cor de seixanta-cinc milionsde lectors."

Seixanta-cinc milions de lectors a vint-i-set països. Que justificava aquell moment? Eren uns anys d'obertura del feminisme, de la creació literària de la dona independent, temps d'inventar heroïnes de ficció amb les mateixes qualitats aventureres que els homes de faula inventats des que el món clàssic promogué els relats èpics. Títols com La marquesa dels àngels, Les noces d'Angèlica, Els passadissos del Louvre, El penjat de Nôtre-Dame, La cort dels miracles, La taverna de la Màscara Roja, Angèlica al davant del Rei, La cort, etc.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris