muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
13°

Ordre a les escoles

Maldament allò que passi a Madrid no sigui assumpte meu i maldament la presidenta autonòmica d'aquella regió no sigui, ni a prop fer-hi, santa de la meva devoció, trob que ha fet molt bé en voler fer una llei que doni categoria d'autoritat pública als mestres i professors.

La pèrdua de l'autoritat dels professors a les escoles és un mal molt greu que afecta molts altres punts d'Europa, no tan sols la capital espanyola. I aquí no en som tampoc cap excepció. Com es pot construir mai una societat mínimament condreta si allà on es fan els fonaments de la societat del futur, que és a les escoles, resulta que no hi ha ordre ni concert? La feina de mestre d'escola tocaria ser una dedicació de les més protegides de totes per l'administració de qualsevol país. Poques activitats pot haver-hi tan transcendents com la de transmetre als futurs ciutadans els coneixements i els valors a què s'han d'atendre els futurs ciutadans.

Però no: resulta que la decadència moral i la desorientació infinita en què es troba encallada Europa ha duit que un mestre no pinti res a les aules. Molts de bergantells se'n foten i, fins i tot, maltracten i agredeixen qualque professor i aquí no passa res. Si el mestre agredit prova de piular, hi ha hagut casos en què el pare del turmassot que fa l'ase a escola, on no aprèn ni deixa aprendre els altres al·lots, encara, en lloc de posar a retxa el seu fill, encara té orgues d'envestir el professor. On s'havia vist mai? Però a on arribarem?

Resulta que, per conduir un cotxe o una moto, fan passar unes proves teòriques i unes de pràctiques al qui va endarrer de treure-se'n el carnet. Per menar una barca, ben igual. Fins i tot per tenir una escopeta de caça, fan unes proves al qui en demana permís per veure si està bé del boll o si no hi està. En canvi, per ser pare o mare, no en fan passar cap, de prova, ni cap curset d'orientació a ningú. Ja sabem que per ser pare biològic tothom serveix. Però, per ser pare o mare en el sentit humà del terme, els fets demostren que n'hi ha ben molts i que valdria més que comprassin un canet o un moixet i almanco no durien al món una criatura desorientada, sense educació de cap casta, sense cap valor inculcat, un cosset sense ànima. Aquesta criatura, sense tenir-ne culpa, què pot fer a l'hora d'anar a escola més que desbaratar els altres nins? Si a això afegim que el mestre no té la més mínima autoritat per cridar-lo a l'ordre, per què serveix l'escola? Per entretenir-hi els adolescents com quan anaven a una escoleta infantil? Passa d'hora de posar una mica d'ordre. I més a un lloc tan sagrat com és el món educatiu.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris