cielo claro
  • Màx: 23°
  • Mín: 23°
24°

Fa oi

No sé què passa però, quan hi ha un govern que no és de la més rància dreta, importants sectors empresarials es mobilitzen de forma radical. La història ens recorda els transportistes que feren el llit al govern d'Allende, a Xile, o els propietaris de terres i d'hotels que s'alçaren amb força contra ePacte de Progrés, aquí. N'hi ha més, molts més exemples, però aquest no és espai per a la tesi doctoral ben documentada i, a més, ja m'enteneu. Perquè hem de veure qui ha tancat eport de Barcelona, qui són aquests armadors que exigeixen pagar el gasoil més barat que la resta d'espanyols. Només deu ser un «detal» que sigui un alt càrrec dePP de Tarragona, el regidor de Participació Ciutadana en l'ajuntament d'aquella ciutat, el senyor Esteve Ortiz, aquell que va al capdavant de les radicals mobilitzacions; un detall sense importància. Però de detalls així se'n fa la història i gràcies a ells, a partir de demà, tendrem peix més barat en els mercats. O no era aquesta la legítima raó que els movia a deixar a terra mercaderies i passatgers i a crear un setge a les Balears, els perjudicis del qual ja han fet història? No? Idò, no: els armadors es declaren irresponsables del preu que tengui el peix quan arriba al necessitat consumidor; i aquí, ho confés, ja em perd. Només volien el combustible més barat sense que es comprometin a col·laborar en la contenció de l'IPC, ni a millorar la salut dietètica de la població, ni...

l l l
Fa pocs dies els grans transportistes per carretera varen fer el mateix i d'aquí poc ho faran tots els que tenguin eines per fer mal al govern a través del patiment infligit a la ciutadania. Perquè, així com l'encariment dels carburants ens afecten a tots, els beneficis d'aquesta boja carrera de preus beneficien alguns -tots els que intervenen en la producció i distribució petroliera, a més de les hisendes públiques que incrementen els ingressos dels imposts especials. La pregunta esdevé obligatòria: per què només es pressiona el govern i no les petrolieres o les cadenes de benzineres? Ah no, a aquests ningú els plany l'increment de benefici sobre la nostra minva liquiditat. Resulta, com a mínim, curiós aquest atac selectiu. I encara més si pensau en el deficitari servei que ens ofereixen les benzineres i com han incrementat el benefici a força de reduir personal i servei. Curiós. Però d'un temps ençà, amb el sistema més mancat de garanties laborals que mai, les úniques vagues són quasi sempre, de manera directa o indirecta, contra el govern. Fins i tot eboicot als productes catalans, que promouen des de l'emissora de la Conferència Episcopa i d'altres mitjans tan caritatius amb el PP com ells, és una arma contra el govern. Si es puteja empresaris i treballadors catalans: són els danys col·laterals de la creuada. A vegades no fa oi viure en aquest país. A vegades i poques.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris