nubes rotas
  • Màx: 26°
  • Mín: 26°
26°

Mala gestió del Servei Ferroviari de Mallorca

Talment com si d'un ou de dos vermells es tractés, la Direcció de l'SFM va anunciar la posada en marxa dels nous horaris de tren.

Molt bé l'augment de freqüències, però no era això el que esperàvem i necessitem els usuaris.

Millorar el Servei per a nosaltres vol dir adaptar els horaris i les freqüències perquè molta més gent pugui deixar anar el cotxe i pugui utilitzar el tren. Aquest no sembla ser l'objectiu de la Direcció de l'SFM i si el tren segueix augmentant el nombre d'usuaris, aquest no és un mèrit que es puguin atribuir com a bons gestors; respon únicament i exclusivament a un augment de la demanda social pel cost econòmic i la saturació del transport per carretera.

Amb els nous horaris, les freqüències de Manacor i sa Pobla cap a Palma sols s'han augmentat amb dos trens respectivament; passen de 14 a 16 i els primers i els darrers trens surten a les mateixes hores que abans amb l'agreujant que ara els usuaris de sa Pobla ja no tenen cap tren que arribi abans de les 8h. a Palma i els usuaris de Marratxí que han de ser a Palma a les 9h. han d'agafar el tren a les 7.50h. i han de passar pràcticament una hora perduda cada dia.

No és cert que s'hagin observat totes les possibilitats de millorar el servei amb els mitjans de què disposa SFM i molt manco que s'hagin tingut en comte les opinions o necessitats dels usuaris.

Si l'SFM escoltàs els usuaris no diria el que diu, ni faria el que fa.

Hi hauria trens nocturns els caps de setmana i els dies abans de festes, més freqüències de trens cada dia, dues vies fins a Manacor i dues fins a sa Pobla, informació a totes les parades, la línia del tren estaria electrificada, se soterrarien les vies del tren però no la grandiosa i espectacular estació; seguiríem arribant fins a la plaça d'Espanya mentre durin les obres, no tindríem la trista i mal feta estació de Jacint Verdaguer, gaudiríem d'un sistema de tarifes molt més just, existiria un servei d'atenció als usuaris que escoltaria i donaria resposta a tots els nostres suggeriments i sobretot, els gestors de l'SFM no serien el motiu de conversa diària entre els usuaris del tren.

Guillem Ramis i Canyelles. Membre de l'Associació d'usuaris del tren. Santa Maria del Camí.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris