bruma
  • Màx: 18°
  • Mín: 10°
10°

Cinturó

Estic molt d'acord que s'hagin extremat les mesures de seguretat viària, i que es multi els qui no duen el cinturó de seguretat posat o parlen pel mòbil dins el vehicle. Però pens que això no basta. L'enemic, l'autèntic enemic, jo m'atreviria a dir que gairebé l'únic enemic, a dins i a fora de les ciutats, és l'excés de velocitat. Aquí és on es perd el control. En conseqüència, propòs una limitació dràstica de la velocitat. A les carreteres no es pot anar a més de vuitanta, a les autovies i les autopistes a més de cent, i dins les ciutats a més de quaranta per les avingudes de diversos carrils, ni a més de trenta per la resa de carrers. Sembla una utopia: trànsit lent, lentíssim, i equilibrat. Però aquesta és l'única manera de salvar vides. No en conec d'altra. I només així tindrà autèntic sentit dur el cinturó posat o no parlar pel mòbil. Quan veig les «bales» que corren a més de 150 per les autovies de Mallorca, o a 120 per les carreteres, o fins i tot fent avançaments dins Palma, em dic: vet aquí la mort, la més absurda de les morts.

No hi altre camí: limitar al màxim la velocitat. I qui corri, que ho pagui molt car.

Per molts de control d'alcoholèmia que es facin, sempre hi haurà «valents» que podran bravejar de cotxe potent. I aquest és el drama. Els vehicles són una necessitat, no un objecte per presumir-ne. I aquest és el primer concepte que han d'aprendre els escolars i els qui es treguin el carnet de conduir. Per aquí es comença.

Marta Mir Servera. Palma.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris