algo de nubes
  • Màx: 18°
  • Mín: 11°
11°

Un carril bici sense planificació

El carril bici de Llevant, que ajunta el carrer de Manacor amb la primera línia de la costa, inaugurat el 22 de juliol per la batlessa de Palma sembla, com deim en dialecte mallorquí «fet amb sos peus», és a dir, que per devers l'Ajuntament no s'ha utilitzat el cap, el cervell, la raó ni el seny.

Per començar l'han fet passar per davant del quarter de la guàrdia civil, cosa que no es podia fer per motius de seguretat, i ja saben que en els pròxims mesos n'hauran de modificar el traçat, n'hauran de substituir un mig quilòmetre, que haurà de canviar de lloc. Però el motiu d'aquest article no és aquest, perquè ja s'ha manifestat això en diverses notícies periodístiques. Si no existís la causa esmentada per manca de planificació, hauria d'haver fet l'escrit igualment, ja que han desgraciat el carrer on visc, han fet malbé el carrer Ciutat de Querétaro, el tros que va des del carrer Caracas a l'avinguda Mèxic, de la llargària del parc del Polígon de Llevant tancat amb marès. En aquest carrer hi ha dos grans edificis separats pel museu Krekovik, hi ha 300 habitatges, on deuen viure un milenar de persones, les quals tenen un mig miler de cotxes. Aquest carrer abans tenia dos sentits i es podien aparcar cotxes a cada costat. Doncs ara, han fet el carril bici al costat del parc, i al costat i al mig del carrer hi han fet aparcaments de cotxes, i, per tant, només ha quedat una via de circulació estreta en el sentit Mèxic-Caracas. Això fa que els 500 cotxes de gent que viu en el carrer han de fer voltes al parc o a una altra illeta, si volen partir cap a la mar o a la via de cintura, i en venir de l'interior de Palma, han de voltar per un semàfor intermitent i circulació en sentit contrari de l'avinguda de Mèxic; les autoescoles a vegades aparquen de tres en tres dins el carrer, i tohom s'ha d'aturar i esperar, i quan arriba una ambulància a cercar o dur un malalt, n'hi ha que cada dia van a rehabilitació, s'han d'aturar uns cinc minuts i ningú no pot passar, es pot dir que el carrer ha desaparegut. A més és tan estret i es troba enmig de dues fileres de cotxes aparcats, que qualsevol dia sortirà un infant de darrere d'un cotxe que va o ve del parc i hi haurà una desgràcia, el perill és molt gran, també existeixen motius de seguretat; qualsevol persona, la batlessa per exemple, si en lloc de venir a inaugurar en bicicleta, hagués vengut a veure com ha quedat, se n'hagués adonat, i això són uns dos-cents metres, que també necessiten rectificar i modificar tant o més que el tros que passa per davant la guàrdia civil. Això per diferents camins ho estan demanant i exigint l'Associació de Veïnats i les Comunitats de Propietaris dels edificis respectius.

Quina és la solució si es fa una bona planificació? Suprimir-lo? No, la solució és canviar l'itinerari, n'hi ha dos de possibles:

1. Passar per l'altra part del quarter de la guàrdia civil, carrer Manuel Azaña, part oest de la zona verda a partir de la plaça dels aparcaments i agafar uns dos metres del parc, fins s arribar al carrer Caracas, continuar per aquí on s'ha fet, i en arribar al Ciutat de Querétaro, continuar recte pel pas de vianants amb un semàfor de botó i seguir pel carrer Caracas, passant per devora la vorera i una zona de gespa fins s arribar a un pas de vianants paral·lel a Ciutat de Querétaro, i que passa entre la part posterior dels dos grans edificis, la del museu i l'institut Francesc de Borja Moll, el poliesportiu i el CP Joan Miró. Aquest pas de vianants té amplada suficient per acollir el carril bici, pas de vianants i jardinet, i després per damunt la vorera de Mèxic, continuar fins al semàfor on arriba ara.

2. Partir de la plaça de l'aparcament, per l'altra part, la part est de la zona verda, hi ha un passadís molt ample, del qual es poden agafar uns metres per al carril bici, s'avança fins al carrer Caracas, es travessa pel pas de vianants, s'arriba al mateix lloc que amb l'altra solució i es continua. D'aquesta manera s'estalvia el tros d'uns 60 metres del carrer Caracas, que ara ha suprimit uns 20 aparcaments. No se n'han volgut suprimir 60 dins Ciutat de Querétaro, també es poden estalviar aquests. Esper que devers Cort es posin a planificar i a solucionar desastres circulatoris que han originat, abans que ocorrin fets greus i irreversibles.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris