algo de nubes
  • Màx: 18°
  • Mín: 11°
11°

Turisme a Mallorca: identitat i qualitat

En la vida hagués pensat que el llogaret on visc pogués ser destí de milers de turistes durant tot l'any. Cansats dels renous, el ciment, la inseguretat ciutadana, els preus abusius, la manca de qualitat de la gastronomia, la rutina quotidiana de les visites a grans superfícies comercials, l'atenció al client deficitària, planificacions esportives i turístiques poc motivadores, la manca de verdor dels paisatges, etc. els nostres visitants s'han endinsat en la Mallorca més autèntica, la més antiga, la menys degradada: la Mallorca rural. I què us puc dir que hi han trobat: tranquil·litat, paisatges idíl·lics, preus assequibles, una gastronomia nacional, extraordinària i de qualitat, rutes i senders per on perdre's sense neguit, productes autòctons, un patrimoni històric atractiu, un patrimoni cultural envejable i, sobretot, la pulcra amabilitat de la gent... Qui ho hagués dit, ara fa uns anys, quan sempre aquells que han vingut de ponent a guanyar-se la vida a les nostres terres, ens han estereotipat fent-nos creure que érem «tancats»?... Certament, el fet demostra que només ens tancam al «veneno» i al «puñal» o al «sable del coronel», com cantaven n'Ana Bélén i en Víctor Manuel, i no als calerons i al respecte dels forasters extracastellans cap al que ens és propi.

Per tant, el model turístic a les nostres illes o es basa en dos pilars fonamentals com són identitat i qualitat o derivarà inevitablement cap a la caducitat més absoluta a favor d'altres destinacions que ens són competència directa a la l'Europa mediterrània. Identitat, perquè allò que trobaran a les nostres illes no ho podran trobar enlloc més: el nostre patrimoni natural, la gastronomia, el patrimoni cultural i històric, la idiosincràsia de la nostra societat, etc.; i Qualitat, perquè el nostre producte turístic i la nostra oferta han de ser integradors, molt complets, amb una mà d'obra molt ben qualificada, amb uns transports públics ràpids i eficients, amb una atenció al visitant exquisida...

Val a dir que el millor reclam publicitari que pot tenir un destí turístic són les persones, així com la bellesa i els serveis. Ni per molts equips de ciclisme, monarques i actors de Hollywood que vinguin i proclamin que «Mallorca is beautiful», pagats amb els nostres doblers, no faran arribar més turistes.

Joan Miquel Chacón i Nicolau. Biniali.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris