algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín:

El repte d'IB3

Coneixem el primer repte que s'ha marcat IB3 televisió, per boca de la seva directora general, Maria Umbert: entre un 3% i un 5% d'audiència el primer any d'emissió. Convé que els teleespectadors illencs sàpiguen que totes les dades d'audiència que usa la directora d'IB3 per referir-se als canals que aquests poden sintonitzar en territori balear i pitiús provenen de l'empresa Sofres. Convé també que sàpiguen com funciona la medició d'audiència a l'estat espanyol: Sofres té un panell general de població de 4 i més anys que anomena «Península, Balears i Canàries», integrat per 9 subpanells diferents: Andalusia, Catalunya, Euskadi, Galícia, Madrid, País Valencià, Castella-la Manxa, Canàries i Resta Península més Balears. L'empresa controla, en total, 3.305 llars i 9.019 individus; d'aquests, 560 llars i 1.488 individus pertanyen al capítol «Resta Península més Balears». La web de Sofres informa que «la mostra per regions és aproporcional, atès que s'ha sobredimensionat en algunes comunitats amb televisió autonòmica, amb la finalitat de garantir mostra suficient en estudis que inclouen variables percentualment reduïdes». Convé també que els illencs sàpiguen que les xifres de Balears provenen de poc més d'un centenar de persones d'entre una població de 955.045 habitants (segons l'Institut Balear d'Estadística) i de 47 audímetres per a un territori que té més de 270.000 llars. En les jornades «Els reptes dels mitjans de comunicació en el món actual» (dies 15 i 16 d'abril, UIB), es va dir que les dades d'audiència a Balears tenen «un marge d'error aproximat d'un 20%». Per tant, convé que tots tinguem clar que només amb un augment significatiu d'audímetres a Balears les xifres d'audiència sobre aquest territori seran realment fiables.

joanmariUhotmail.com

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris