nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín:
15°

Pel transport públic

El Govern balear fa autovies a balquena i no dubta a endeutar la Comunitat Autònoma per dur més asfalt a l'escàs territori balear, però a l'hora de la veritat el que es converteix en un autèntic boom és el tren, que l'any passat superà de llarg els tres milions d'usuaris, tot i que un dels seus trajectes va romandre tancat bona part de l'any. El transport públic no només és respecte pel medi ambient i qualitat de vida, també és seguretat. Per això el Govern balear posarà en marxa els serveis nocturs de cap de setmana. D'aquesta manera, infinitat de pares i mares podran dormir tranquils els dissabtes i els diumenges en saber que els seus fills no correran riscs dins cotxes per les autovies o carreteres. Aquest és el futur: ampliar les línies de tren i dur-les a molts més llocs de Mallorca, sobretot als turístics. Una societat cada cop menys dependent del vehicle privat és una societat més moderna i lliure. A més, el tren ofereix un encís especial per als turistes, que no vénen a Mallorca per veure grans autovies sinó equilibri ambiental, paisatgístic i humà.

L'èxit del ferrocarril demostra que errats que estaven els que no fa gaires anys el volien suprimir del tot. El Pacte de Progrés impulsà la línia Inca-Manacor i la resposta ciutadana va ser immediata. El tren està tapant moltes boques i, amb els serveis nocturns de cap de setmana, salvarà vides. Aquesta és la millor obra que pot fer el ferrocarril per a la comunitat. Tant de bo que els joves d'ara comencin a acostumar-se al transport col·lectiu, que l'apreciïn i l'estimin per no cometre l'error dels seus pares de fiar-ho tot al cotxe.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris