nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 23°
24°

El plet de les carreteres

Partint de la premissa que Madrid ha d'incrementar els descomptes per al transport illenc, i també que ha d'augmentar al màxim possible els seus suports a l'autonomia balear, és necessari també afirmar que l'aplicació del Conveni de carreteres, tal com va ser acordat quan el PP governava a la Moncloa i al Consolat és una qüestió política de primer ordre que està per sobre del finançament. El PP té en marxa la construcció de diferents autopistes que han provocat la indignació de diferents sectors socials, inclosa tota l'esquerra, a més de la creació de plataformes que s'han oposat a aquest desmesurat gegantisme. Quan governava el Pacte de Progrés, el Ministeri de Foment, aleshores comandat pel controvertit Francisco Àlvarez Cascos, impedí que l'Executiu d'esquerres construís desdoblaments. Ara és Antich qui acusa el Govern balear de manca de consens. Aquesta qüestió només es resoldrà quan Matas i Antich s'asseguin i arribin a un pacte que pugui donar un marge acceptable de satisfacció a les principals parts implicades. Les autopistes no són lleis que es poden modificar. Quan es construeixen són per sempre, i en una societat madura el que és irreversible ha de néixer de l'entesa. Matas sempre té l'opció d'endeutar-se i fer el pla de carreteres del PP, però és aquest el camí més encertat per assolir una praxi centrista?

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris