cielo claro
  • Màx: 27°
  • Mín: 26°
28°

El tren de Manacor, un símbol

El tren tornà ahir a Manacor enmig d'una notable acollida popular. Ningú no diria que va ser inaugurat fa poc més d'un any i que després patí sis mesos de suspensió del servei a causa de l'ensurt del març passat. Sembla com si les actuals generacions ja el sentissin com a cosa seva i com una eina imprescindible dins les comunicacions de Mallorca. Aquesta és la més clara prova de la necessitat de potenciar el transport públic a l'Illa. Mentre el Govern balear s'ha embarcat en la construcció d'autovies pertot arreu, el tren ressorgeix com la gran esperança mediambiental en una illa plena de cotxes, on la saturació s'està convertint en el pitjor enemic de la qualitat turística, principal font de riquesa de Mallorca.

Davant aquest fet, el tren és una esperança i també la constatació que els ciutadans comencen a entendre que hi ha alternatives més que vàlides al vehicle privat, ja que tanmateix, per moltes autopistes que es facin, al final s'ha d'entrar a ciutats o pobles, on poder aparcar s'ha convertit en una autèntica aventura.

L'anterior Govern del Pacte de Progrés apostà molt fort pel tren i ara es veu que va ser una decisió encertada. L'actual Executiu conservador ha de seguir per aquest camí. El ferrocarril ha d'arribar fins a Artà i alguns indrets turístics de la zona. I el mateix cal dir de la línia Palma-sa Pobla, que s'ha de perllongar fins a Alcúdia. Per altra banda, són imprescindibles els serveis a la Universitat i a l'aeroport, perllongables també fins a Llucmajor. Mallorca no pot suportar més de 900 vehicles per cada mil habitants mentre la població continua augmentant. És tot un model de país el que està en joc. El tren es conjuga a la perfecció amb el paisatge, fet que mai no aconseguiran ni les autopistes, ni les ciutats i pobles saturats de cotxes.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris