muy nuboso
  • Màx: 12°
  • Mín:
10°

El Sepla denuncia

La liberalització de l'espai aeri ha transformat l'aviació comercial europea, que ha experimentat un creixement espectacular aquests darrers anys.

Grans companyies estatals, com Swissair o Sabena, han desaparegut, incapaces de competir en un mercat obert. D'altres, com Iberia, han patit reestructuracions traumàtiques. La seva finalitat ja no és ser bandera de cap país, sinó donar beneficis als accionistes al final de l'exercici. I d'altres, finalment, han nascut pràcticament del no-res, com les companyies dites de «baix cost».

Aquestes companyies s'han fet tan populars entre la ciutadania com molestes pels competidors. La seva política comercial és molt agressiva. Oferten tot allò que les altres no poden: preus sempre més baixos i destinacions i freqüències a partir de la demanda. Per mantenir aquesta competitivitat paguen un preu alt: han d'ajustar les despeses al cèntim.

Els temps ara són dolents. El combustible és car, el turisme ha baixat. En aquesta tesitura, el sindicat de pilots Sepla ha denunciat que algunes companyies «de baix cost» s'estalvien revisions tècniques dels aparells, proveïment de combustible i formació dels pilots.

Ningú no desitja volar en un avió que pugui no reunir les condicions. Per això mateix, seria bo que el Sepla posi en coneixement d'Aviació Civil o d'aquells altres organismes europeus competents els casos que ha detectat. Si la denúncia del Sepla queda dins l'àmbit de l'opinió pública no arreglarà res, ans el contrari, generarà la inquietud dels usuaris.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris