algo de nubes
  • Màx: 21°
  • Mín: 12°
21°

Agafa aquell autostopista

D'aquí a uns anys ens podríem trobar que agafar el jove autostopista que ens fa senyes ens permet fer el viatge a ciutat molt més aviat que si el deixam allà a la rotonda. Tot seria que unes normes que es contemplen al Regne Unit es posassin de moda. Londres ha decidit des de fa uns anys que cal innovar per resoldre el problema de la congestió. No basta eixamplar carreteres, això ja ho han fet. I no basta fer pagar la benzina més cara, això també ja ho han fet. Fa temps fan pagar un impost de circulació especial diari de devers vuit euros per entrar amb el cotxe al centre de Londres i posen més busos a baix preu a disposició del públic. Ara donen una passa més: volen tallar el nombre de vehicles que agafen les autopistes. Sovint són quatre i cinc carrils en cada sentit a l'entrada de Londres que són intransitables durant moltes hores: volen introduir carrils exclusius per a cotxes que portin dues persones o més. Els que vagin sols dins el seu cotxe, que ara són la gran majoria, s'hauran d'acontentar amb les vies restants. És una extensió de la idea dels carrils exclusius per a busos i taxis, que París, per exemple, ha multiplicat de forma considerable en els darrers cinc anys, i dels carrils per a bicicletes, que Brussel·les ha construït en les vies més congestionades de la ciutat. Els carrils per als que van a la feina amb un col·lega, o quen duen els al·lots a l'escola donarà un incentiu per als que poden dur un passatger. Els que van sols hauran de pagar una multa si fan servir el carril que no els toca: la vigilància del trànsit amb càmeres és avui dia molt sofisticat, i s'ha refinat encara més amb els experiments que s'han fet per controlar els que no paguen la 'taxa de congestió' quan entren al centre de Londres. Confien poder-ho controlar. En tot cas, aquesta és una innovació que altres capitals haurien de contemplar abans de cometre els errors que ja han fet a altres bandes, com eixamplar les autopistes cada cinc anys: ja se sap que oferir més carrils incentiva l'ús innecessari del cotxe, i augmenta la congestió en lloc de solucionar-la.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris