muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín: 10°
13°

Carta oberta a Maria Antònia Munar

Volem manifestar el nostre rebuig a la Proposició no de Llei presentada pel vostre grup parlamentari en la qual es demana al Govern de les Illes Balears que homologui el títol de Graduat en Educació Secundària al nivell C de llengua catalana.

No és cert que els alumnes de quart d'ESO abandonin la matèria de llengua catalana, d'on s'ho han tret? Quins indicadors, quins informes avalen aquesta afirmació perversa? Són dades del Servei d'Inspecció Tècnica de la Conselleria d'Educació que desconeixem?

La vostra justificació d'aquesta mesura com una fórmula de «positivar la llengua i per incentivar els joves a estudiar-la i a estimar-la» és inacceptable. Des de quan es demana als professors de Matemàtiques, Física, Ciències Socials, Plàstica, Biologia,... que basin l'ensenyament de les seves matèries en el sentiment d'estimació per part dels alumnes?

«Positivar la llengua i incentivar els joves a estudiar-la» requereix una actitud decidida per part dels responsables polítics, tant de la Conselleria, com del Consell. És tot el contrari de l'actuació del Govern de Jaume Matas a qui donau el vostre suport: anunci d'una televisió autonòmica bilingüe, sortida de l'Institut Ramon Llull, minva dràstica dels pressupostos de Política Lingüística, tancament de Somràdio -justament una emissora orientada al públic jove !- , rebaixa de l'exigència de coneixements de la nostra llengua per accedir a l'Administració pública, i tants altres.

Quins estudis han fet la Conselleria d'Educació i el Consell de Mallorca per tal de conèixer d'una forma rigorosa quins són els coneixements de llengua catalana de l'alumnat que acaba quart d'ESO? Cap ni un.

Malgrat que és necessària la realització d'aquests estudis, per començar potser seria més fàcil que un dia us passàssiu per qualque classe. Potser s'acabaria la polèmica i veuríeu senzillament la realitat.

Nosaltres que treballam en contacte diari amb els adolescents sabem que els progressos importants que els joves fan als centres educatius, tant pel que fa a la comprensió, l'expressió oral, l'escriptura, la lectura en la nostra llengua, no tenen gaire continuïtat després a la seva vida laboral, cultural, social, per manca d'una política encoratjadora de les nostres institucions. I per descomptat, la immensa majoria no arriben al nivell C ni tenen obligació d'arribar-hi perquè els continguts establerts per aquest nivell no es corresponen amb el currículum de quart d'Educació Secundària Obligatòria.

Ens agradaria, Sra Munar, que poguéssiu explicar a tota la comunitat educativa els vertaders motius d'aquesta Proposició no de Llei. És aquest el paper que us ha correspost en el repartiment entre el Sr. Fiol i Vós, o és part del preu que heu de pagar per assegurar-vos la Presidència del Consell de Mallorca?

Signen:

Antònia Andreu i Busquets; Nanda Ramon Tous; Jaume Dolç i Capó; Llorenç Roig i Monserrat; Joan Gelabert i Mas; Joana Maria Romaguera i Vallejo; Aina Perelló i Comes; Margalida Thomàs i Andreu, professors del Departament de Llengua Catalana i Literatura IES Joan Maria Thomàs.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris