nubes dispersas
  • Màx: 14°
  • Mín: 10°
11°

Una qüestió de seguretat i imatge

Hem passat un parell de dies sense veure el sol, estones no vèiem ni la casa del veïnat. Els que patim reuma estam malsofrits però ho temin assumit perquè sabem que és fruita del temps. Tanmateix, l'anticicló d'hivern i la boira sempre caminen de la mà.

També tenim assumit que vivim a un arxipèlag, això té els seus avantatges i alguns inconvenients. Tal volta el més gros sigui la dependència de l'avió que, en dies com aquests, ens fa especialment vulnerables.

Parlant de boira i avions suposo que tothom recorda els diaris de fa poques setmanes anunciant nombrosos retards, cancel·lacions de vols... Eren els mateixos titulars de l'any passat i de fa dos anys i de en fa cinc. A les hores ja es parlava de les mancances de l'Aeroport de Palma per afrontar les situacions de visibilitat reduïda. Les companyes aèries i el president d'AECA reclamaven la instal·lació d'un I.L.S ('Instrumental Landing System) categoria II-III com el que tenen a Madrid o Bilbao i que suposa una gran ajuda quan s'ha d'efectuar, en seguretat, un aterratge amb molt poca visibilitat. És evident que no existeixen equips tècnics invulnerables a la meteorologia, però també ho és que un aeroport internacional, situat a un lloc estratègic, i que suposa gairebé l'única porta de entrada i sortida dels seus habitants i visitats, ha de comptar amb els millors equipaments del mercat, tant a l'estiu com a l'hivern. Davant aquesta evidència i les pressions del sector, va semblar que AENA reaccionava ja que anuncià amb roda de premsa que, a la fi, es duria a terme aquesta millora. Malgrat tot, aquests dies ens trobam amb la situació típica i tòpica dels mesos d'hivern: el Centre de Control de Trànsit Aeri aplicant les mesures corresponents a les situacions de baixa visibilitat, pendents en tot moment de les Oficines Meteorològiques del propi aeroport per si s'han de dur a terme restriccions. Demores degudes als procediments de rodatge que retarden les operacions d'entrades i sortides d'avions. I la gran millora anunciada per AENA? Doncs la reelitat és que l'I.L.S. fa mesos que s'instal·là però no està operatiu. Convé no perdre de vista que la instal·lació d'aquest sistema és senzilla, però el seu manteniment molt costós i aquest, de moment, no es fa. Tal volta aquest sigui el motiu. L'altre podria ésser la tendència de molts de polítics a descuidar el dia a dia i només centrar-se en els grans projectes, molt més rendibles econòmicament per a moltes butxaques. Seria interessant que el Sr. Flaquer, tan preocupat com està per la imatge de Balears a l'exterior, parlés amb Madrid i que ho arreglin. No fos cosa que els alemanys que operen els Hubs d'hivern a l'aeroport de Palma facin qualque comentari, i els diaris sensacionalistes magnifiquin el problema.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris