algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
16°

Els antipub

Una de les noves modes dels anomenats altermundialistes és el sabotatge de la publicitat. Dir que és una moda potser no fa justícia al fenomen, ja que les seves actuacions contra els anuncis es realitzen per conviccions prou fortes, i poden resultar en multes considerables. Són uns activistes que ronden les ciutats des de fa vint anys en molts casos, però només ara veuen com la seva iniciativa atreu gent nova i es massifica.

Diuen que no són suficients les mesures actuals per controlar la publicitat, com indicar a la bústia que un no vol publicitat i haver il·legalitzat la publicitat per e-mail. Fan falta moltes més mesures, diuen el clans que han començat a actuar a París i a Brussel·les i que ben aviat seran per totes les ciutats. Aprofiten els seus telèfons mòbils i l'Internet per convocar protestes que són molt difícils de controlar per les autoritats. Envien un missatge que amb rapidesa sorprenent s'estén per totes les xarxes. S'anuncia un lloc i una hora de reunió en un missatge molt curt emés just una hora o dues abans de la trobada. Arribat el moment, apareixen devers dues-centes persones a una estació de metro, en el cas de París, armats de pots de pintura, pinzells i esprais. Es tracta de fer desparèixer, fer incomprensible, o almenys contraproduent, tota la publicitat del lloc on es congreguen.

Segons els grups que protesten, la publicitat és sovint sexista i promou un consumisme desaforat. Estam exposats a massa publicitat durant el dia i la publicitat és una indústria que s'hauria de regular, argumenten. Diuen que tota la publicitat que passegen els mitjans de transport, per exemple, entre estacions, busos i les seves parades, es podria retirar i els beneficis que en treu l'empresa de transports, si tan importants són per a la supervivència dels serveis, es recuperarien afegint uns pocs cèntims al preu del bitllet. Tant ha crescut el moviment que en el cas de París, la policia ja organitza batudes i té fitxats molts centenars dels suposats activistes 'antipub'. Quan un veu gent que demana espais lliures de publicitat, potser ha arribat l'hora de debatre seriosament què en feim de la publicitat que omple tantes parets i ocupa tantes hores del dia.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris