algo de nubes
  • Màx: 21°
  • Mín: 14°
21°

Lot de Nadal

Deia el sociòleg Salvador Cardús, ahir a La Vanguardia, que «un incívic és un desequilibrat social, per bona persona que sigui». I afegia encara: «Hi ha un incivisme institucional que es transmet des de l'escola, la família o l'administració». Estant absolutament d'acord amb Cardús, jo hi apuntaria també «l'empresa». M'he sentit sempre tan poc cridat pel corporativisme, que he acabat allunyant-me'n tant com he pogut, distanciament que dóna un marge de llibertat més proper a la dignitat humana. Un dels moments per calibrar l'amor de l'empresa pels seus treballadors és l'entranyable Nadal, quan la hipocresia converteix postures enemigues en un miratge «familiar». Personalment, sempre he mesurat el valor real de la qualitat de l'amor laboral en el lot nadalenc, entre d'altres molts aspectes: m'agrada aquest termòmetre perquè és el moment mentalment més tou de l'any i la meva experiència em diu que la majoria d'empreses tenen un mal gust desmesurat i una categoria empresarial i humana més aviat pobre: estimen poc i malament. I d'aquí ve l'incivisme empresarial com a motor d'incivisme social. He vist i he escoltat persones que desen alguns dels ingredients del lot -verí servit en forma d'ampolla de beguda alcohòlica- per, arribat el cas, compensar una convidada a sopar a casa d'uns amics. La cadena de l'empobriment cívic ja s'ha posat en marxa en origen: aquests dies, els departaments comercials de les empreses fan mèrits per estalviar un grapat d'euros en el lot de la «família». Entre les moltes alternatives per invertir tal desequilibri emocional d'efectes colaterals incalculats, hi ha la campanya per un lot vinculat al comerç just impulsada per Intermón Oxfam: www.intermonoxfam.org i 902 330 331.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris