bruma
  • Màx: 18°
  • Mín: 10°
10°

Com vendre vi

Ja tenim un altre motiu per creure que s'acosten uns anys bons per al vi de Mallorca. Sabíem que havien de ser bons per la millora que s'ha vist en la seva qualitat, per la sembrada de vinya nova i pels èxits dels primers intents de màrqueting. Però un estudi comanat pel Govern francès, i publicat recentment, dóna encara més ànims, per si en feien falta, i algun avís sobre els camins que no s'han d'agafar. El vi de Mallorca anirà bé, també, gràcies als problemes que experimenta el vi francès, però ha d'evitar caure allà mateix. L'estudi presentat a París denuncia l'inconvenient més geu que tenen els vins francesos: la varietat de noms i etiquetes que hi ha. A moltes zones de producció cada finca té la seva etiqueta pròpia. Tota una tradició, diuen els tradicionalistes. Però per començar, no hi ha qui les recordi. I si el vi és bo, no hi ha qui pugui comprar-ne en gran quantitat com demanen les cadenes de magatzems a les capitals europees. Algunes grans denominacions se'n surten, però l'estudi diu que molts estan en perill de no sobreviure gaire anys. Ja hi ha una tirada que han deixat de vendre els seus vins a les distribuïdores. El preu que poden demanar per botella és massa baix. Cada cop són més productors que només venen el vi a la finca, directament. Els beneficis per botella són més alts, però els ingressos són irregulars i no permeten inversions fortes en millores ni modernitzacions. L'estudi francès recomana que molts dels petits productors, els que no puguin vendre botelles a preus molt alts, s'agrupin i creïn noves etiquetes, poques, allà on fins ara n'hi ha hagut centenars. La competència que els arriba, ara per ara, és d'altres països europeus, però també de dues o tres denominacions d'Austràlia i de Califòrnia, que al nord d'Europa es troben a tots els supermercats i comencen a veure's també al sud. En un moment en què el vi mallorquí sembla tenir un bon futur, hem de ser conscients de les lliçons que es poden aprendre del cas francès i no caure allà mateix. La proposta de crear una marca o etiqueta, si nó és una única denominació, per a Mallorca mereix molta consideració.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris