algo de nubes
  • Màx: 18°
  • Mín: 10°
18°

Antich perd un altre tren

Pareix mentida, però no falla: quan el govern Antich aconsegueix culminar alguna de les poques coses que al ciutadà li podrien servir per veure la diferència entre la forma de governar d'Antich i la de Matas, sempre, sempre, passa qualque cosa que taca o llança qualque ombra sobre la iniciativa governamental. La darrera mostra és el tren Inca-sa Pobla i els nous preus. Aquesta obra va ser projectada, començada i inaugurada (no hi havia res a inaugurar, però s'inaugurà) per l'anterior president, Matas.

Antich se troba, per tant, amb una obra iniciada la qual acaba i inaugura (de veres). Ho fa. Bé, correcte. Però se suposa que hi hauria d'haver una diferència entre allò que Matas hagués fet i el que Antich ha fet. Hem de tenir en compte que són dos presidents de dos governs que el ciutadà hauria de veure i notar com a radicalment diferents. O així ens ho varen vendre, com a mínim. Idò bé, ara suposem per un moment que Matas seguís essent el nostre president. Qualcú és capaç d'imaginar que la inauguració del tram Inca-sa Pobla hagués presentat alguna diferència? No. No n'hi hagués hagut ni una. Les mateixes fotos, els mateixos discursos, i segurament els mateixos preus. Tot igual o, per ventura, amb la diferència que mentre amb el Govern Antich, per òbvies raons de les guerres internes, les fotos han de ser compartides, amb Matas totes les fotos haguessin estat per a ell. On podria haver estat la diferència a ulls del ciutadà? Si tenim en compte que l'actual govern diu apostar pel tren, l'oportunitat que se li presentava era irrepetible, inequívoca, impactant i insòlita: subvencionar el preu del bitllet durant uns anys. És a dir, no «gestionar» amb criteris de rendibilitat econòmica el tren, com hagués fet la dreta i han fet també ells, sinó fer Política amb el tren per convertir-lo en un element de diferenciació, perquè el ciutadà vegi clarament què vol dir fer Política en el seu benefici, apostant per l'ús massiu del tren, que beneficiaria els usuaris individualment i la societat en general (manco contaminació, manco cotxes,etc) Què passa, però? Que instauren uns preus del bitlles «normals» els quals, com es deia en el «No vagi per dit» d'aquest diari dilluns passat, encara que no siguin quantitats dissuasives, tampoc no són ni reoòtament incitadores. Es podria dir, per justificar el que és l'enèsima badada d'aquest Govern, que posar preus polítics o subvencionar-los seria extremadament car. Segur? Els usuaris foren, durant l'any passat, prop d'1'7 milions. Suposem que enguany fossin 2 milions. Si el Govern dedicàs, només, 500 milions per any, se podria subvencionar prop del 50% de la mitjana del preu mig del bitllet. Què vol fer"nos creure, què no hi ha doblers per això?

Per favor... És a dir, per unes quantitats anuals irrisòries se deixa perdre l'oportunitat de, almanco per una vegada, convèncer els seus votants que són un govern radicalment diferent al de Matas. Quin votant dels partits del Pacte no se sentiria orgullós del seu govern si s'hagués pres una mesura d'aquestes característiques? Quin ciutadà, votàs el que votàs, no l'aplaudirira? Però una vegada més ha faltat el «punch» necessari per arrodonir la feina, per fer la pegada bona. És el més clar exemple d'allò que s'ha repetit tantes vegades: és un govern presoner d'un incomprensible complex de «gestionisme» que no els deixa veure res més que el dia a dia i que els impedeix fer Política. Un altre tren que perd el president... segurament perquè ni tan sols se n'ha adonat que li ha passat per davant.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris