algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:

Lars von Trier, Bjork, Selma (bon Nadal)

Bjork és Jesucrist a Dancer in the dark i Lars von Trier és el seu compatriota Carl Theodor Dreyer sense arribar al paroxisme religiós d'aquell referent dels del Dogma. Que una pel·lícula de minories es mantingui en la cartellera palmesana durant dos mesos cohabitant amb Schwarzenegger i amb subproductes nadalencs, per sorpresa dels defensors excloents de l'entertainment pur, no fa més que corroborar que el públic no és imbècil, tot i que és com ens tracten sovint els exhibidors exhibicionistes. La tragèdia de Selma, en clau de dóna-li-la-volta-al- musical-com-si-fos-un-calcetí, provoca el vòmit porgant, psicològic i físic, una acció del tot recomanable en aquesta època en què la coprofàgia voluntària i cofoia ens embruta l'estómac i el cervell. Von Trier reutilitza i recicla el gènere amb múltiples referències "Sonrisas y lágrimas n'és una, però també ho és Jesucrist Superestar (recordau i comparau les fuetades de l'òpera rock amb les passes de Bjork en el corredor de la mort)" i passa el cinema per la cara del contemplatiu Kiarostami o de l'efectista Tarantino, els dos guanyadors també de Palmes d'Or al Festival de Cannes, com Lars von Trier. No és que el cinema sigui només això "qualsevol producció europea ha de ser considerada com a residual tenint en compte la producció immensa dels EUA o l'Índia", però no hi ha cap dubte que films com Dancer in the dark enriqueixen culturalment la indústria. La justifiquen. Molts ja l'han considerada la millor pel·lícula de l'any, els rànquings passen, però el record del nus a l'estómac no s'esvaeix, com tampoc no s'esvairà la sensació d'haver vist en l'única actuació cinematogràfica de la cantant islandesa el naixement i la mort d'una actriu, sacrificada per sempre. Si la intenció dels qui expliquen històries "de la manera que sigui" és no deixar indiferents, el danès ha de ser un referent. Qui ataca Von Trier per plasta que es reinstal·li el sistema operatiu. Potser li ha entrat un virus via McDonalds.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris