nubes dispersas
  • Màx: 17°
  • Mín: 12°
15°

Causes i efectes

Les causes i els efectes no poden coincidir mai en el temps. Hi ha d'haver, si més no, una petita distància entre les unes i les altres. La visualització dels resultats no és possible de manera immediata. Moltes d'aparents paradoxes neixen de demanar una simultaneïtat del tipus «si plou, la terra es banya», a qualsevol mena de fenomen. El judici sobre un sistema educatiu no es pot fer fins que, almanco, una promoció d'estudiants l'hagi recorregut, perquè només aleshores es podrà determinar si els objectius globals s'han assolit. És per això que, per exemple, no hauria de resultar estrany que la majoria de lectors que hi ha a l'Estat tinguin menys de quaranta anys, ja que aquesta franja d'edat és la primera que es beneficià d'una generalització de l'ensenyament. Quan es parla del fracàs de la Formació Professional, un s'ha de referir per força encara a la Formació Professional que es feia abans. Els beneficis de l'aplicació del Decret de Mínims no podran ser jutjats amb ponderació fins que no hagin transcorregut uns deu anys des de la seva aprovació. La degradació en l'esfera dels serveis públics, fins i tot en el seu esgraó més visible, és a dir, els edificis, no es comença a notar fins una o dues legislatures després que el govern de torn hagi deixat d'invertir-hi els doblers necessaris. El creixement de l'oferta de turisme residencial té a veure amb un increment previ de la construcció que augmentà les places disponible. Una moratòria no atura allò que es construeix, sinó el que "una part del que" es podria construir.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris