algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
16°

El no ensenyament

Sr. Director,
Sóc professor d'Ensenyament Secundari en un centre públic de Palma i he impartit classes de Llengua Castellana (i Literatura) a segon curs de Batxillerat Artístic durant el present any escolar. Cap a la meitat de juny he tornat a patir calor, nervis i originals proves d'accés a la universitat amb un grup d'alumnes; però enguany n'estic fart, no puc més.

Que la LOGSE és un sistema educatiu que avança en detriment de les humanitats és un fet a l'abast de tothom. Que ningú no s'explica el perquè del plantejament d'alguns exàmens de Selectivitat també ho és. En efecte, exemples constatats són el temari a veure i la prova de castellà del passat dia 19 de juny, sempre la primera i més enigmàtica de les PAU per als alumnes i professors de les Illes Balears. Seran els nervis, potser la calor, que em fan escriure: No es pot enganyar la gent!

Per tant, si des dels estudis preuniversitaris es pretén assolir una vertadera incompetència lingüística i un bagatge literari de saló per als nostres joves, a més de potenciar el desfici i la impotència en la funció docent; propose, com a manifest de bones intencions, un comentari de les notes a peu de pàgina de qualsevol peça dramàtica del Nobel J. Benavente o del pròleg a una antologia de Leopoldo Panero i, és clar, moltíssima sintaxi oracional (res de textual) per a un perfecte no ensenyament de la nostra disciplina durant el curs 2000/01. D'aquesta manera la Selectivitat tindrà almenys un sentit més mediterrani: passar el temps. Moltes gràcies.

Eduard Pérez Andrés. Palma.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris