algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 14°
19°

Ressuscita el producte balear

Moltes vegades s'han criticat les campanyes institucionals perquè aquestes eren molt costoses i no semblaven tenir un objectiu gaire clar. Encara tenim present aquell omnipresent eslògan de «Ho tenim tot...» en el qual l'anterior Govern balear va invertir més de 700 milions no sabem ben bé amb quina finalitat. La veritat, però, és que les institucions han de fer campanyes publicitàries per conscienciar la població sobre una sèrie de qüestions que poden tenir una importància rellevant sobre el conjunt de la societat i el seu comportament. Tots recordam campanyes com el «Póntelo, pónselo» referent a l'ús del preservatiu per protegir"nos de la sida, o les campanyes que es fan sobre la donació de sang, d'òrgans, la seguretat viària per prevenir accidents, per no citar"ne d'altres més genèriques que es fan des de determinades comunitats autònomes per potenciar"les com a destinació turística o donar a conèixer a la resta de l'Estat els seus productes agroalimentaris.

Totes aquestes campanyes tenen una utilitat pública i, fins i tot, permeten fer un cert balanç sobre la seva efectivitat de cara a la consecució dels seus objectius. A les Illes Balears les campanyes institucionals moltes vegades han semblat més la manera de satisfer compromisos adquirits que no pas la vertadera expressió de la necessitat d'informar la ciutadania sobre qüestions que puguin ser del seu interès individual o col·lectiu. No ha estat així, però, en tots els casos i mostra d'això en són les actuacions del Govern del Pacte de Progrés. Campanyes com les que han tingut per objecte la defensa del «Producte Balear» han estat certament profitoses per als distints sectors econòmics del país que es vinculen als sectors agroalimentaris i artesanals. Quan aquest passat Nadal sortiren tanques i anuncis amb l'eslògan «És inimitable...», en referència al producte balear, els consumidors reforçaren la seva convicció que aquesta denominació era garantia de qualitat i que alhora, amb el seu consum, ajudaven a impulsar l'economia illenca de la qual en són part. El resultat d'aquella campanya fou una forta demanda de productes de les Illes que es va poder constatar no només en l'augment de comandes que feren les grans superfícies comercials, sinó també, i de manera molt especial, en els petits comerços que veren com els seus clients mostraven una predilecció per aquests productes superior a la dels altres anys. Les cadenes estatals o internacionals de productes alimentaris, de decoració, dels complements, etc. disposen de grans pressuposts per poder ser presents a les nostres llars dia rere dia incitant"nos al seu consum. No passa el mateix referent a molts de productes que donen vida al camp o a les indústries de les Balears, i per això aquests sectors econòmics requereixen el suport de les institucions per poder ser presents amb força als mercats interiors de les nostres Illes i promocionar"los en els mercats exteriors.

I ara què? Ara ens cal ressuscitar el plaer de la carn, del dolç. No es pot estar mai aturat en la defensa dels nostres productes, de les nostres indústries, dels nostres artesans, dels nostres pagesos... perquè qui s'atura perd el seu lloc dins d'una economia tan competitiva i tan globalitzada com la que ens ha tocat viure. Les campanyes, i si són polèmiques millor, no poden passar desapercebudes i han d'arribar en allò més íntim del subconscient dels destinataris si volen que aconsegueixin els seus efectes. Són campanyes com aquestes les que faran ressuscitar els productes de les Illes Balears.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris