cielo claro
  • Màx: 20°
  • Mín: 11°
11°

Què ens jugam? («Wetten Dass...?») i Mallorca

La polèmica desfermada en vers del programa de la televisió alemanya Wetten dass...? (Què ens jugam?), que es va emetre fa uns dies des de la plaça de toros de Palma, podria perjudicar les relacions entre mallorquins i alemanys residents a l'Illa. I això és degut a una sèrie de malentesos que posen de manifest la superficialitat d'aquesta polèmica.

1r. La versió alemanya del Què ens jugam té molt poc interès per als espectadors espanyols. El programa s'emet en alemany. L'humor, l'enginy i la gràcia del moderador, Thomas Gottschalk, que constitueixen el secret del programa, únicament és percebut per aquells que entenen l'idioma alemany i «allò» alemany.

2n. En aquest programa, les intervencions de les estrelles són sempre molt curtes. Ricky Martin, per exemple, cantà a la plaça una única cançó que durà tres minuts. La intervenció dels Backstreet Boys durà "gràcies a un bis" quasi el doble. Aquestes intervencions no poden comparar-se amb les gales normals dels artistes. Per això, l'enuig dels joves «fans» mallorquins està justificat només parcialment.

3r. Quan la cadena alemanya Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF) decidí fa uns mesos traslladar l'emissió de Wetten dass...? a Palma, encara no sabia quins artistes hi participarien. Ricky Martin, per exemple, no confirmà la seva assistència sinó un parell de dies abans del xou. Per això, quan es posaren a la venda les entrades, el públic espanyol interessat en sabia tan poc com l'alemany dels artistes que hi actuarien. El que passa és que per a Wetten dass...? els espectadors alemanys compren les entrades sempre a cegues.

4rt. La majoria de les entrades es vengueren a Alemanya, i moltes d'elles en combinació amb un viatge a Mallorca. A Mallorca es tragueren a la venda un parell de centenars d'entrades, encara que només s'ofertaren als interessats de parla alemanya. Això no amaga cap mala intenció de ZDF. En l'emissora ningú no va anar a pensar que els espanyols podrien estar interessats en un programa en alemany de televisió. I per això tampoc no s'inserí publicitat en els mitjans d'informació espanyols.

A pesar de tot, no hem d'oblidar l'excel·lent publicitat que representà per a Mallorca el fet que un programa de l'envergadura de Wetten dass...? s'emetés des de Palma. Foren quasi bé dotze milions d'alemanys que seguiren el programa, que acaparà el 54 per cent de l'audiència. És a dir, que un de cada dos alemanys que estava mirant la televisió dissabte a vespre estava mirant cap a Mallorca. Per cert, la cadena ZDF està considerant la possibilitat de tornar a emetre una edició de Wetten dass...? des de Mallorca l'any que ve. Encara que, com a assenyalat el director del programa, només si l'opinió pública mallorquina no s'hi oposa. Per suposat, s'evitarien els possibles errors d'organització.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris