cielo claro
  • Màx: 17°
  • Mín: 16°
17°

El cel i la terra

Els representants del SEPLA i la companyia Iberia líneas aéreas de España varen signar un acord. Molts de titulars de premsa asseguraven que havien signat la pau, i aquesta paraula es repetia, a la mateixa plana, referida al futur incert de Kosovo. Potser era desmesurada en un cas o insuficient en l'altre. Els mitjans de comunicació més oficialistes difongueren l'escenificació de l'acord "Piqué no s'ho va voler perdre: necessita ser present a actes de significat positiu" amb traques enviades especialment pel regidor José María Rodríguez. Se'ns va trepanar el crani per ficar-nos al cervell que els problemes aeroportuaris s'han acabat. A pocs dies d'unes eleccions, un missatge d'aquest embalum pot ser un torpede contra la línia de flotació de les oposicions que més remuguen. Si ja hi ha pau en el cel, també n'hi toca haver a la terra, sempre que parlem d'homes de bona voluntat. Què més voleu? Preocupa, sobretot, que l'equívoc que es crea amb aquest acord pugui fer un efecte tan rutilant com s'espera. És cert que el desacord entre el SEPLA i la companyia Iberia era un dels principals esculls a salvar. Si s'ha assolit aquest objectiu, de tota manera, qui no té la temptació de preguntar-se per què no s'havia assolit abans? La resposta és simple: la vida és molt dura. Però que no quedi penjant la inquietud just ara suggerida sobre l'efecte de l'equívoc, perquè, arribats a un acord amb el SEPLA, no s'ha obtengut la solució a una problemàtica de la qual les diferències entre pilots i companyia només eren una part, per més que se'ns hagi volgut fer creure que aquest era el problema. Queden molts d'assumptes pendents, i no gens trivials, que afecten, per exemple, AENA, tan miserable a l'hora d'avaluar les necessitats de personal, de controladors, i de contractar-lo. O que afecten la mateixa companyia Iberia, obsedida, com una manada de taurons en plena orgia de sang, pels beneficis, oblidant que ha de ser, en primer lloc, un servei que permeti un raonable desenvolupament social. La seva flota, per exemple, és suficient per satisfer la demanda creixent de bones comunicacions, o s'especialitzarà en línies només d'àltíssim rendiment? Tot això, parlant en general. Però, i si parlàvem de les Balears? Ho deixam anar?

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris