algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 11°
11°

El safety car adultera la cursa

L'accident de Mark Webber fou el condicionant d'una prova que guanyà Vettel

La presència del cotxe de seguretat a causa de l'accident patit per Mark Webber (Red Bull) destrossà la cursa de l'asturià Fernando Alonso (Ferrari) en el Gran Premi d'Europa, perquè d'anar tercer en pista va passar a ser desè i acabà en novena posició. Això sí, Alonso fou finalment vuitè per les sancions de cinc segons imposades als temps aconseguits per alguns pilots.

Els comissaris del Gran Premi d'Europa penalitzaren els nou conductors que havien estat investigats per haver rodat per sota del temps mínim establert amb el cotxe de seguretat a la pista. Els afectats per aquesta decisió foren Pedro de la Rosa (Sauber), Vitaly Petrov (Renault), Vitantonio Liuzzi (Force India), Nico Hulkenberg (Williams), Sebastien Buemi (Toro Rosso), Adrian Sutil (Force India), Jenson Button (McLaren), Rubens Barrichello (Williams) i Robert Kubica (Renault).

Webber va patir un espectacular accident, atès que va tocar amb el seu cotxe el de Heikki Kovalainen (Lotus). El monoplaça de l'australià s'enlairà i passà per damunt el finlandès fins a estavellar-se contra les proteccions. Tanmateix, no va patir conseqüències greus per la integritat física del pilot de Red Bull. Al final de la cursa, l'alemany Sebastian Vettel (Red Bull) aconseguí la segona victòria de la temporada per davant el britànic Lewis Hamilton (McLaren), mentre que en la tercera plaça quedà el també britànic de McLaren Jenson Button.
Això no obstant, el duel al cap de la correguda es va veure desvirtuat per l'accident de Webber, ja que l'entrada del cotxe de seguretat no perjudicà Vettel i Hamilton, primer i segon. En canvi, els Ferrari de Fernando Alonso i Felipe Massa quedaren relegats enmig del grup.

En la sortida, Hamilton i els Ferrari d'Alonso i Massa varen superar Webber. Però en la volta 10 arribà l'accident que canvià el panorama de la cursa. L'entrada del vehicle de seguretat va dur més conseqüències que les dels nou cotxes investigats. Hamilton fou sancionat per avançar el cotxe de seguretat amb un pas pel carrer de boxes. El càstig no canvià res i el britànic va treure profit a la infracció, atès que va mantenir el segon lloc després de complir el que la direcció de la correguda li imposà. En canvi, Alonso, que complí escrupolosament les normes, es va veure relegat al desè lloc. Malgrat que aconseguí avançar Nico Hulkenberg (Williams), després va tenir una dura lluita amb AdrianSutil (Force India) i amb Sebastien Buemi (Toro Rosso), els quals no va poder superar. Tanmateix, llavors es va conèixer la sanció del suís que va cedir el vuitè lloc a l'asturià.

Igualment, en el cas de Pedro Martínez de la Rosa (BMWSauber), el barceloní completà la millor cursa de la temporada, amb la desena plaça a l'entrada de meta, fet que li atorgà el primer punt del Mundial, que finalment va perdre per la penalització. Menys sort va tenir Jaime Alguersuari (Toro Rosso), que va quedar relegat al quinzè lloc després d'un cap de setmana amb molts problemes. Sorprenentment, el set cops campió del món, Michael Schumacher, fou setzè per darrere Alguersuari. L'alemany Timo Glock (Virgin) fou sancionat amb vint segons per haver ignorat les banderes blaves que li indicaven que un cotxe l'avançava. Glock va perdre una posició a favor de l'Hispania de Karun Chandhock, que quedà devuitè.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris