nubes dispersas
  • Màx: 21°
  • Mín: 17°
14°

Diversos col·lectius s'uneixen per emetre un comunicat en 9 llengües en defensa del referèndum

El Col·lectiu Emma, el Col·lectiu Wilson i el Col·lectiu Praga s’han unit per emetre un comunicat en defensa del referèndum i fer-lo arribar a tots els racons del món, com ha informat aquest dilluns Vilaweb.

El comunicat s'ha fet en 9 llengües diferents: anglès, àrab, esperanto, portuguès, francès, espanyol, català, italià i alemany. Hi exposen que el referèndum és una bona solució per a tothom: ‘Per als catalans ben segur, perquè, sigui quin sigui el resultat, obrirà un diàleg sobre una nova relació amb Espanya, basada en el reconeixement dels seus drets com a poble, inclús el dret a dir-hi la darrera paraula sobre la forma que ha de tenir aquesta relació.’

IMPEDIMENTS DE L'ESTAT ESPANYOL

Els tres col·lectius també exposen la situació de conflicte democràtic entre l’Estat espanyol i Catalunya i en resumeixen les raons. ‘El govern català –expliquen– s’ha compromès a celebrar un referèndum sobre la relació que la societat catalana hauria de tenir amb Espanya –o bé mantenir d’alguna manera l’actual situació de subordinació política o bé constituir una nova nació independent.’

A més, exposen els impediments que hi posa l’Estat espanyol: ‘Les autoritats espanyoles, en canvi, aplicant una interpretació estreta –per no dir partidista– de la constitució, han declarat il·legal el referèndum i s’han proposat d’impedir-lo. També procuren obstaculitzar-ne els preparatius.’ El comunicat considera que el referèndum seria bo també per a Espanya: ‘Perquè obligaria el seu govern i les altres forces polítiques a repensar els fonaments del règim establert el 1978.’

Els tres col·lectius conclouen: ‘Tard o d’hora tots els països d’Europa i les seves institucions comunes hauran de prendre una posició sobre aquest afer. És una qüestió de democràcia que les legítimes aspiracions dels catalans en tant que nació històrica i els seus drets col·lectius inherents siguin reconeguts, i és una qüestió de justícia que la seva lluita constant i pacífica es trobi recompensada.’

COMENTARIS

Pàgina 1 de 1
Per mariner, fa mes de 3 anys

Hem de ser clars davant qui lliurement ens vulgui escoltar. Lògicament el feixistam no són d´aquests. Ells s´ho perden.
Seguim endavant, sens parar un minut.

Valoració:4menosmas
Per escardapenyes, fa mes de 3 anys

" I esto dueleeeeeeeeeeeeeee".
¡ AH ! aixó no se publicara als mitjans espanyols.
Salut i república.

Valoració:5menosmas