nubes dispersas
  • Màx: 15°
  • Mín:
15°

El poder de Twitter

Les protestes a la xarxa forcen la marca Donettes a rectificar un eslògan en què es podia llegir “A demanar, al metro”

Twitter ha demostrat un cop més el seu poder per crear corrents d'opinió. Aquest cop, al punt de mira hi havia l'empresa Panrico, comercialitzadora de la marca Donettes, mitjançant un lema poc afortunat: "A demanar, al metro". En qüestió d'hores, les protestes a la xarxa de microblogging feren que la marca retiràs l'eslògan. El 29 de setembre, el dissenyador gràfic Xavi Calvo penjà al Twitter una imatge d'un paquet de Donettes que contenia l'eslògan "A demanar, al metro."

Calvo (@xaicalvo a Twitter) demanava a la firma si retirarien la campanya, que considerava ofensiva, ja que frivolitzava amb la situació de moltes persones que pateixen dificultats econòmiques. Al peu de foto de la imatge es podia llegir: "Quina mala llet. Senyors de @Donettes, frivolitzar amb segons quines coses per fer màrqueting és lamentable". Arran de la instantània varen començar a aparèixer crítiques amb l'hastag #boicotdonettes.

La reacció de la firma fou immediata. Després de l'allau de crítiques dels consumidors, va informar, també via Twitter, que treballaven per prendre una decisió. Al cap d'unes hores, va anunciar: "Estam d'acord amb vosaltres i us demanam disculpes. Retirarem els packs tan aviat com sigui possible".

Donettes ha decidit retirar els embolcalls que contenen aquesta frase, que fa part d'una campanya anomenada "No em toquis els Donettes", iniciada el 2009 i que n'inclou altres com "Ulls que no hi veuen, Donettes que desapareixen", "No fiquis mà als meus Donettes" i "Demanar pot danyar seriosament la nostra amistat".

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris